דוח אלקטרה צריכה; גולן טלקום תרמה 138 מ' ש' להכנסות ברבעון

החברה, שרכשה השנה את גולן טלקום, דיווחה על עלייה במספר מנויי גולן טלקום ולכ-901 אלף מנויים ■ בתחום מוצרי הצריכה החשמליים נרשמה עלייה של 13.4% בהכנסות לרמה של 501 מיליון שקל

זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה / צילום: יוני רייף זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה / צילום: יוני רייף
קובי ישעיהו 21.11.2017

חברת אלקטרה מוצרי צריכה, בניהולו של זאב קלימי, הציגה היום (ג') תוצאות טובות לרבעון השלישי של השנה. מהדוחות שפרסמה החברה עולה כי גולן טלקום, שאותה רכשה החברה בתחילת אפריל השנה, רשמה הכנסות של כ-138 מיליון שקל ברבעון, ורווח תפעולי של 29.5 מיליון שקל. תזרים המזומנים של גולן טלקום מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 67.5 מיליון שקל, בין היתר עקב החזרים שקיבלה החברה על אגרות תדרים.

עוד דיווחה אלקטרה צריכה כי מספר המנויים של גולן טלקום גדל בכ-9,000 לעומת סוף יוני השנה והגיע לכ-901 אלף. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) שמרה על יציבות ברמה של 51 שקל.

לצד תחום הסלולר, פעילותה העיקרית של אלקטרה מוצרי צריכה, הנמצאת בשליטת קבוצת אלקו, מתרכזת כיום במגזר יבוא ושיווק מוצרי צריכה חשמליים (של אלקטרה, פיליפס, ווירלפול ואחרים) והפעלת רשתות השיווק למוצרי חשמל - מחסני חשמל ושקם אלקטריק (מגזר קמעונות החשמל).

בתחום מוצרי הצריכה החשמליים נרשמה עלייה של 13.4% בהכנסות ל-501 מיליון שקל ברבעון, ובפעילות שיווק מוצרי החשמל נרשם גידול של 8.15% לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-329 מיליון שקל. סך הכנסות החברה ברבעון, לפיכך, גדל בכ-29% לכ-881 מיליון שקל.

השורה התפעולית הצביעה על שיפור של 71% לרמה של כ-72 מיליון שקל ברווח, ובשורה התחתונה רשמה אלקטרה מוצרי צריכה עלייה מתונה יחסית של 9.8% ל-41.8 מיליון שקל, בעיקר עקב עלייה חדה בהוצאות המימון. מניית אלקטרה צריכה הגיבה לדוחות בעלייה של 3.5%, ובכך השלימה עלייה של יותר מ-40% בשנה האחרונה, ושווייה של החברה בבורסה הגיע ל-1.65 מיליארד שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה אלקטרה צריכה עלייה של 18% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, לרמה של כ-2.2 מיליארד שקל; צמיחה של 49% ברווח התפעולי שהסתכם בכ-166 מיליון שקל; וגידול של 82% ברווח הנקי לרמה של 177 מיליון שקל.

המנכ"ל קלימי ציין היום עם פרסום הדוחות כי "במהלך הרבעון נמשכה מגמת השיפור ברווחיות של הפעילות הקמעונאית של החברה, וזאת בזכות המשך התחזקות המותג 'מחסני חשמל'. לצד זאת, אנו ממשיכים בצעדים להטמעתה של גולן טלקום בתוך הקבוצה, וממשיכים לפעול להמשך הרחבת הפעילות בתחום מיזוג האוויר בישראל ובחו"ל".

תוצאות אלקטרה מוצרי צריכה
 תוצאות אלקטרה מוצרי צריכה

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אלקטרה מוצרי צריכהדוחות כספייםגולן טלקום
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.