פרוטרום: הרווח גדל ב-26%; מעלה את יעד המכירות ל-2020

קצב המכירות של החברה מתקרב ל-1.5 מיליארד דולר ■ הכנסות החברה צמחו ב-19.6%, והגיעו ל-358 מיליון דולר ■  מעלה את יעד המכירות לשנת 2020 ל-2.25 מיליארד דולר

אורי יהודאי / צילום: סיון פרג' אורי יהודאי / צילום: סיון פרג'
קובי ישעיהו 21.11.2017

אורי יהודאי, המנכ"ל של פרוטרום , מרגיש היום (ג') בנוח להעלות את יעד המכירות של החברה לשנת 2020 בכ-250 מיליון דולר, לרמה של 2.25 מיליארד דולר. פרוטרום, הפועלת בתחום חומרי הגלם ותמציות הטעמים לתעשיית המזון והמשקאות, פרסמה הבוקר את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה, והיא עומדת להשלים בחודשים הקרובים את מהלך ההשתלטות על חברת אנזימוטק הישראלית, שמניותיה נסחרות בנאסד"ק.

בסוף אוקטובר דיווחה פרוטרום, כי לאחר שקיבלה את אישור דירקטוריון אנזימוטק, הפועלת בתחום הרכיבים התזונתיים ותוספי התזונה, היא תבצע רכישה של יתרת מניות החברה שאינן בידיה (כ-81%). פרוטרום צפויה להשקיע במהלך הרכישה הנוכחי כ-234 מיליון דולר, לאחר שכבר השקיעה 42 מיליון דולר ברכישות הקודמות של מניות אנזימוטק.

מתחילת השנה ביצעה פרוטרום עשר רכישות (מלבד אנזימוטק), ויהודאי, שבשנה האחרונה הצהיר מספר פעמים על יעד מכירות של 2 מיליארד דולר לשנת 2020 ועל רווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של 20% מהמכירות, אמר היום במקביל לפרסום התוצאות, כי "לאחר בחינה של מיצובנו התחרותי החזק, האצת קצב הצמיחה הפנימית, הרכישות האחרונות שביצענו, צנרת הרכישות העתידיות ותרומת פעולות ההתייעלות והרכש הגלובלי, אנו מעלים את יעד המכירות שלנו לשנת 2020 ל- 2.25 מיליארד דולר, ואת שיעור ה-EBITDA מפעילויות הליבה שלנו ל-23%".

ברבעון השלישי גדלו הכנסות פרוטרום לעומת הרבעון המקביל אשתקד ב-19.5% לרמה של כ-359 מיליון דולר, הרווח התפעולי צמח ב-27% ועמד על 57.8 מיליון דולר והרווח הנקי הגיע ל-40 מיליון דולר, עלייה של 25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת גדל ב-52%, והגיע ל-63.5 מיליון דולר.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה פרוטרום עלייה של 16.5% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, והן הגיעו לכמיליארד דולר. המכירות של פעילויות הליבה של החברה (טעמים וחומרי הגלם היחודיים) גדלו בכ-17%, והגיעו לשיא של 938 מיליון דולר. השורה התפעולית הצביעה על צמיחה של 35%, לרמה של 158 מיליון דולר, והרווח הנקי התרחב ב-34% לרמה של 110 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת צמח ב-44%, ועמד על כ-139 מיליון דולר.

בתגובה לתוצאות רשמה היום מניית פרוטרום עלייה של כ-3%. מתחילת השנה התקדמה המניה בכ-40%, ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-16 מיליארד שקל (זינוק של קרוב ל-600% בחמש שנים). בקופת החברה היו בסוף ספטמבר מזומנים בהיקף של 144 מיליון דולר, והונה העצמי עמד על 824 מיליון דולר.

יהודאי סיכם ואמר, כי "הצמיחה הפנימית המהירה והרווחית, והרכישות האסטרטגיות שביצענו, בשילוב עם המשך השיפור בתמהיל המוצרים, ההתרחבות הגיאוגרפית בצפון אמריקה - ובשווקים מתעוררים בעלי שיעורי צמיחה גבוהים - והפעולות שאנו נוקטים לאופטימיזציית המשאבים שלנו, יתמכו בהמשך מסע הצמיחה הרווחי שלנו גם בשנים הבאות".

התוצאות הכספיות של פרוטרום
 התוצאות הכספיות של פרוטרום

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אורי יהודאידוחות כספייםפרוטרום
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.