היסטוריה: אושרה התרופה הדיגיטלית הראשונה בעולם

הרגולטור בארה"ב אישר את הגלולה הראשונה בעולם המכילה חיישן מעקב דיגיטלי המודיע לרופאים ולמטפלים אם המטופל נוטל את התרופה כנדרש ■ ה-Abilify MyCite שנבחרה להטמעת החיישן מיועדת לטיפול בסכיזופרניה, הפרעה דו קוטבית ודיכאון

תרופות / צילום: רויטרס תרופות / צילום: רויטרס

הרגולטור בארה"ב אישר את הגלולה הראשונה בעולם המכילה חיישן מעקב דיגיטלי המודיע לרופאים ולמטפלים אם המטופל נוטל את התרופה כנדרש. ה-Abilify MyCite שנבחרה להטמעת החיישן מיועדת לטיפול בסכיזופרניה, הפרעה דו קוטבית ודיכאון.

המטופל נוטל את הגלולה והחיישן שבתוכה מופעל כאשר הגלולה מגיעה לנוזלי הבטן, שולח מסר להתקן לביש מיוחד, ההתקן מעביר את המידע לאפליקציה יעודית בנייד כך שהרופא ועד ארבע מטפלים חברים או בני משפחה יכולים לראות את המידע.

מומחים שונים ברחבי העולם מעלים את השאלה - למה דווקא נבחרה האביליפיי כתרופה בה בחרו לבחינת החיישן, וגם מעלים שאלות אתיות בנוגע למעקב אחרי חולים ולקונוטציית 'האח הגדול' שכל הנושא מעלה באופן טבעי.

לדברי סקוט קרקור, עוזר ראש מחלקת פסיכיאטריה בבית החולים צוקר הילסייד בגלן אוקס, ניו יורק, "הטכנולוגיה החדשה יכולה להיות מכשיר מועיל עבור חלק מהחולים, שלעתים קרובות מתקשים עם התמקדות וריכוז ועשויים לשכוח לקחת את התרופות שלהם אולם מצד שני, אחת המטרות שאנו מציבים לחולים היא לשפר את איכות התפקוד הכללי בחייהם והסתמכות על חיישן כמו זה שמוטמע בתרופה עלולה לגרום למטופלים להסתמך על המכשיר במקום על עצמם".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דיכאוןתרופותסכיזופרניה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.