מה שווה המדינה לליכוד?

ח"כ דודי אמסלם לא כשיר להיות מחוקק וחבר כנסת

דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
מתי גולן 20.11.2017

אני לא מבין למה מישהו לא יוזם בדיקה כלשהי כדי לבחון האם דודי אמסלם כשיר להיות חבר הכנסת - ובמיוחד לשמש כמחוקק. מה עוד אמסלם צריך לומר ולעשות כדי שיהיה ברור שמדובר באדם לא ראוי לכהונה כזאת. אם היה פועל כאן הסנאטור האמריקאי ג'ו מקארתי הזכור לשמצה, אולי אמסלם היה יכול למצוא תפקיד הולם אצלו. אולי היה מתמנה לראש מחלקת ההסתות, הקומבינות ופורעי חקיקה.

אבל מקארתי לא כאן. עדיין. ואם אנחנו רוצים שגם לא יגיע לכאן, אסור לאפשר את ההשתוללות התחיקתית של אמסלם (וכמה מחבריו).

כל עיתונאי - לכלא

פורסם כי בין השאר מתכוון אמסלם להגיש הצעת חוק לכליאת עיתונאים שמפרסמים חומרים מחקירות משטרה. אמסלם מיהר להכחיש. בררתי פה ושם, ומסתבר שהידיעה לא צצה לה מעצמה. אמסלם דיבר על כך בפורומים שונים. מאוד ייתכן שנאמר לו כי אין סיכוי שהצעה כזאת תעבור. אולי מישהו גם אמר לו בכנות, "דודי, אתה לא נורמלי". כשלעצמי, אני הייתי מציע לאמסלם שאם בכל זאת יגיש את ההצעה, שיעשה אותה פשוטה וברורה: "עיתונאים לבית הסוהר". נקודה. למה רק פרסום חומרי חקירה? כל פרסום, כל עיתונאי. אם כבר - אז כבר.

ביבי שתקני

אבל ברצינות. העניין הרי אינו רק אמסלם. זה גם מירי רגב, דוד ביטן והליצן אורן חזן ועוד כמה כאלה. אבל גם הם לא העיקר.

מי שחשוב לעניין זה הוא האדם שאמור להנהיג אותם, הלא הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. מישהו שמע ממנו איזו התבטאות על היוזמות ההזויות של אנשי מפלגתו?

אומנם קשה לו להתפנות, כי הוא עצמו עסוק בחקירות משטרה על דברים שלא היו ולא יהיו, אבל הוא כן מתבטא בנושאים אחרים, כמו הישגיו המדהימים בעולם ושאר בדותות. בקלות אפשר היה לדחוף בנאומיו גם ביקורת על המחוקקים, שהוא הביא לבית הנבחרים שלנו.

לא אכפת לו?

אבל נתניהו שותק. תגידו מילה על שרה - והוא מיד מוציא לאור פתשגן ארוך ומלא "עובדות" מפוקפקות. אבל כשמתפרסמת תמונה של הנשיא בכאפיה, זה אפילו לא מזכיר לו את יצחק רבין במדי הנאצי?! ואולי הוא כן נזכר, מה שיותר סביר, ואם כך אז כנראה לא כל כך אכפת לו למה זה יוביל. קשה להגיע למסקנה אחרת.

איך אמרה מירי רגב, בפרפרזה על הנשיא האמריקאי ג'ון קנדי? מה שווה לנו נשיא אם אנחנו לא שולטים בו? בעצם, מה שווה המדינה אם אמסלם ורגב לא שולטים בה?

לא אתה, מנדלבליט

אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, לא אתה צריך לערוך את השימוע לשרה. אף אחד לא יאמין שאתה מסוגל להיות נייטרלי במהלך כזה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הכנסתהליכודדוד אמסלם
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.