גמליאל: 10 מיליון שקל להתמודדות עם ההטרדות המיניות

השרה לשוויון חברתי ציינה כי תוקם ועדת שרים שתכונס ותוך 3 חודשים תעביר המלצות לבחינה ושינוי של חוק ההטרדות המיניות תוך התייחסות לדירוגי העבירות השונות ולנושא ההתיישנות

גילה גמליאל/ צילום: טל שניידר גילה גמליאל/ צילום: טל שניידר
טל שניידר 20.11.2017

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל הודיעה הבוקר על הקצאת 10 מיליון שקל להתמודדות מול תופעת ההטרדות המיניות בחברה הישראלית. הסכום יוקצה לטיפול באמצעות הרשות לקידום מעמד האישה אשר לאחרונה מונתה אוה מדז'יבוז‏ להובילה.

גמליאל ציינה כי תוקם ועדת שרים שתכונס ותוך 3 חודשים תעביר המלצות לבחינה ושינוי של חוק ההטרדות המיניות תוך התייחסות לדירוגי העבירות השונות ולנושא ההתיישנות.

גמליאל אמרה שהיא "מברכת על קמפיין me too והנשים האמיצות שמשתפות בראש מורם וגלוי את הדברים שחוו".

בישיבה השתתפה גם שרת המשפטים איילת שקד ואמרה: "אני מברכת על קמפיין. Me too. העיקר מבוסס על הקמפיינים, על האומץ של הנשים והמנגנונים החברתיים. חשוב להתלונן על דברים שקרו עכשיו ולא רק על דברים שקרו לפני 40 שנה, כי הסטנדרט החברתי אז היה שונה. חשוב שנשים שנפגעות היום ילכו להתלונן. זה יותר חשוב אפילו מתיקוני החוק".

בישיבה אמור היה להשתתף ראש הממשלה נתניהו, אך הוא לא הגיע ברגע האחרון. ההודעה על תכניתו להשתתף בישיבת הועדה הבוקר, נמסרה לעיתונאים בימים האחרונים. גם השר דוד אזולאי, חבר בוועדה - לא הגיע.

השרה גמליאל ניהלה את הישיבה לצידה של השרה איילת שקד. גמליאל שיבחה את הנשים הנוכחות הפעילות בתחום המיגור של ההטרדות המיניות וסיפרה שנושא ההתיישנות מעסיק אותה, כיוון שנשים לא שוכחות דברים שאירעו להן גם אם עברו עשרות שנים. ״אני הוטרדתי בתור חיילת בעת נסיעה באוטובוס. אני יכולה לתאר את הכל לפרטי פרטים עד היום. לכן אני מתחברת לתחושה של הנשים המתלוננות בנושא".

במהלך הישיבה סקר ממלא מקום נציב שירות המדינה, אהוד פרוואר את הנושא של הטרדות מיניות במשרדי הממשלה. עוד נכחו בישיבה נציגי משרד החינוך ובטחון הפנים.

אל הישיבה הוזמנו גם העיתונאיות הדס שטייף מגל"צ, שרון רופא אופיר מלאישה, חן ליברמן מערוץ 10 והעיתונאי גיא מרוז מערוץ 10.

שטייף אמרה שהאופן שבו תוקפים נשים שמעיזות לדבר הוא חמור גם כן. "אני הפכתי לשק חבטות, בשל נשים שפונות אלי, מדי יום. אני מותקפת באמצעות הווטסאפים בדברים חמורים, קשה לחזור על המילים הקשות. אבל אני לא חדשה בעניין ולא חוששת. מטריד אותי שנשים אחרות חוששות לדבר בשל המתקפות הללו".

רופא אופיר ציינה בדבריה שנשים ממשיכות לפנות אליה כל הזמן עם סיפורים על הטרדות. "מה שמדאיג אותי זה שאנחנו נפספס את המהפכה, כי אנחנו מדינת חוק ולא מדינת שיימינג, אבל כל עוד הגורמים הרשמיים של המדינה לא יתועררו עם מה שהולך פה ויובילו שינוי גם באופן ששופטים מטפלים בנושאים האלה, הבעיה תישאר".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אוה מדז'יבוז‏גילה גמליאלהטרדה מיניתאיילת שקד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.