הנשיא ראובן ריבלין דחה את בקשת החנינה של אלאור אזריה

בתשובת הנשיא לבקשת החנינה כתב ריבלין כי בתי הדין ששפטו את אזריה הביאו בחשבון את הנסיבות שהועלו על-ידי אזריה, וציינו כי גזר הדין הוקל ממילא, לאור הנסיבות שהוצגו

טל שניידר 19.11.2017

נשיא המדינה, רובי (ראובן) ריבלין, דחה את בקשת החנינה של החייל אלאור אזריה - זאת בניגוד לעמדת שר הביטחון, אך כן לפי עמדת הצבא.

"נשיא המדינה נתן דעתו לעבירות שבוצעו על-ידך ולנסיבותיהן, לכל הדברים שנכתבו בבקשתך, לכל החומר וכן לחוות-הדעת שהובאו בפניו והחליט לדחות את הבקשה", נכתב בהודעה של הנשיא.

בתשובת הנשיא לבקשת החנינה כתב ריבלין כי בתי הדין ששפטו את אזריה הביאו בחשבון את הנסיבות שהועלו על-ידי אזריה, וציינו כי גזר הדין הוקל ממילא, לאור הנסיבות שהוצגו.

"כמו כן, בספטמבר 2017 מצא לנכון הרמטכ"ל להוסיף ולהקל בעונשך ולהפחית 4 חודשים מעונש המאסר בפועל שהוטל עליך", כתב ריבלין בתשובה לבקשת החנינה, "וזאת משיקולי חסד ורחמים תוך התחשבות בשירותך הצבאי כחייל בזירה המבצעית". 

נזכיר כי אזריה מרצה בימים אלה עונש של 14 חודשי מאסר בגין הרשעתו בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. 

רגב תקפה את הנשיא; שטייניץ גיבה את ההחלטה

שר הבטחון ליברמן הגיב הערב להחלטת הנשיא שלא לחון את אלאור אזריה: "אני מוקיר ומעריך את נשיא המדינה, אך מביע צער על החלטתו לדחות את בקשת החנינה של החייל אלאור אזריה. לנשיא ריבלין הייתה הזדמנות לשים קץ לפרשה זו אשר טלטלה את החברה הישראלית. מעבר למחיר האישי ששילמו החייל ומשפחתו, סברתי ועודני סבור כי במקרה ייחודי זה היה מקום לשקול גם את האינטרס הציבורי, את הצורך באיחוי הקרעים בחברה ואת השפעת האירוע והמשפט על חיילי צה"ל ועל הנוער העומד בפני גיוס. גם בשעה זו, אל לנו לשכוח שמדובר בחייל מצטיין ובמחבל שבא להרוג".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, התייחסה גם היא להחלטה: "נשיא המדינה פגע במוסד החנינה ובחר גם הוא להפקיר את אלאור". רגב הוסיפה כי "לנשיא המדינה הייתה הזדמנות לממש את התכלית הראויה ביותר של מוסד החנינה. מצער מאוד שהנשיא ריבלין נכנע ללחצים פסולים ובחר גם הוא להפקיר את אלאור. מוסד החנינה נועד בדיוק למקרים כאלה - להשלים את הפער בין הדין הרשמי לבין תחושת הצדק ורחשי הלב של הציבור הרחב. לנשיא הייתה הזדמנות להעביר מסר לחיילים שגם אם הם טועים, הם ישפטו במישור המשמעתי אבל הם לא יופקרו.

"אלאור לא צריך לשבת אפילו יום נוסף אחד בכלא. אמרתי בתחילת הדרך ואומר שוב: כל הסאגה הזו אמורה היתה להתנהל בהליך משמעתי בצבא ולא במישור הפלילי. חבל מאוד שהנשיא לא סיים את הסאגה הזו היום".

השר יובל שטייניץ דווקא השמיע עמדה שונה. בראיון לגלי צה"ל אחר הצהריים אמר שטייניץ כי הוא מגבה את עמדת הנשיא וסבור שהוא נהג כשורה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הריגהחנינהראובן (רובי) ריבליןאלאור אזריה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.