בקרוב: קתאי פסיפיק תפעיל טיסה יומית בקו ת"א-הונג-קונג

נערכת להקים נציגות רשמית בישראל ■ ג'וני ביילי, מנהל פעילות קתאי פסיפיק בישראל: "האג'נדה של החברה היא להקצות מטוסים ליעדים בהם אנחנו מזהים ביקוש גבוה"

מיכל רז-חיימוביץ' 16.11.2017

8 חודשים אחרי שהחלה לפעול בישראל, חברת התעופה קתאי פסיפיק מתכוונת להפעיל בשנה הבאה טיסה יומית בקו תל-אביב להונג-קונג (במקום 4-6 בשבוע כיום), כשהיא נערכת להקים נציגות רשמית בישראל - כך אומר ל"גלובס" ג'וני ביילי, מנהל פעילות קתאי פסיפיק בישראל.

בחודש אפריל הקרוב תעלה החברה לתדירות של 6 טיסות שבועיות בקו, כשהכוונה היא כאמור להתבסס על תדירות של טיסה יומית. כל הטיסות אגב מופעלות במטוס החדיש איירבוס A-350-900, כשגם כאן משחרר ביילי בשורה לנוסעים הישראלים: בשנה הבאה תקבל החברה לידיה מטוס חדיש יותר, המתקדם של איירבוס בסדרה,A350-1000 - המטוס יציע 10% יותר מושבים (כ-340), והוא יופעל בקו לישראל.

"האג'נדה של החברה היא להקצות מטוסים ליעדים בהם אנחנו מזהים ביקוש גבוה, ומכאן יש להניח שנגדל גם בתדירות הטיסות לטיסה יומית", אומר ביילי שמספר על תפוסות בשיעורים גבוהים.

- האם הופתעתם מההיענות ומהביקוש?

"לפני שנכנסנו לשוק הישראלי ערכנו מחקרים וחזינו שיש ביקוש לתחרות בקו. צפינו שניקח נתח מהנוסעים הקיימים בקו הזה, אבל ידענו גם שיש לנו את נקודת החוזק, והיא בטיסות המשך מהונג-קונג לאוסטרליה או ליפן עם אותה החברה - ואכן מרבית הנוסעים שלנו ממשיכים בטיסות קונקשן. הסגמנט שהפתיע אותנו הוא במחלקת העסקים הן ביחס למדינות אחרות והן ביחס לתחזיות. המחלקה זוכה לביקוש עצום והתחושה היא שהנוסעים, בעיקר העסקיים שמרבים לטוס, מעריכים את התמורה שהם מקבלים בעד כספם. הבאנו לכאן שירות ומוצר ברמה שלא הכירו קודם בקו הזה".

- האם נגסתם בנתח השוק של המתחרה בקו (אל-על) או שנתח הנוסעים להונג-קונג גדל?

"גם וגם. אנחנו חווים גידול במספר הטסים להונג-קונג אבל נפעל בכדי להגדיל את המספר הזה יותר ולקדם את הונג-קונג כיעד לתיירות פנאי ולא רק ללקוח העסקי. הונג-קונג מציעה חופי ים, מלונות ברמה גבוהה ואטרקציות בילוי לכל המשפחה כולל פארק של דיסני. במקביל נגדיל את התנועה ליעדים בצפון אסיה בטיסות המשך - כאן למשל הופתענו ממספר הנוסעים שממשיכים אתנו ליפן. התחזית שלנו לא תאמה את המספרים בפועל שהם בנפח כפול לפחות כיעד השני המוביל אצלנו אחרי הונג-קונג. מדובר בעיקר בנוסעי תיירות פנאי בטיולים בקבוצות. יכול להיות ששער ה-ין הנמוך תורם לזה. יעדים בולטים אחרים בטיסות המשך שמציין ביילי הם אוסטרליה, סינגפור וניו-זילנד.

- ומה לגבי תיירות נכנסת לישראל - גם בסגמנט הזה אתם מזהים גידול?

"כן - בעיקר מכיוון של תיירים סיניים ולאחרונה גם תיירים מאוסטרליה. היו לאחרונה טיסות שיותר משליש מהנוסעים היו אוסטרלים שבאו לישראל".

- יש להניח שהתפוסה הגבוהה שאתה מתאר תבטל מבצעים והנחות בקו כפי שהצעתם עם כניסתכם לארץ?

"אנחנו עדיין מוצאים צורך במבצעים. בחודשים ספטמבר-אוקטובר, מארס-אפריל יש ביקוש חזק ליוצאים ולבאים לישראל אבל עדיין צריך לעבוד חזק על החודשים הנותרים ובעיקר אלה שנתפסים כחלשים והמטרה כאמור גם לשווק את הונג-קונג כיעד לנופש כאלטרנטיבה לארה"ב, לאירופה או לתאילנד שהישראלים כל-כך אוהבים. הונג-קונג הוא יעד שהישראלים מפספסים".

- אי-אפשר להשוות את המחירים של נופש בהונג-קונג לעומת נופש בתאילנד. 

"נכון שהמחירים לחופשה משפחתית בתאילנד נמוכים יותר גם ביחס לפיליפינים הונג-קונג יקרה יותר אבל האיכות והתמורה בעד הכסף אינה ברת השוואה. יעד אחר שאנחנו מנסים לקדם הוא וייטנאם כיעד זול ואטרקטיבי עבור הקהל הישראלי".

המתחרה של קתאי פסיפיק בקו להונג-קונג היא אל-על שעד לחודש מארס האחרון בו נכנסה קתאי לפעילות, נהנתה מהסטטוס של בלעדיות בטיסות ישירות. בחודש מארס הקרוב צפויה אל-על לשלב את מטוסי הדרימליינר בקו להונג-קונג, מה שיאפשר לה להתחרות אל מול המוצר שמציעה קתאי פסיפיק במטוסים חדשים מאלה של אל-על כיום בקו. "אנחנו לא רואים תחרות משום שעבורנו ככל שיחשפו את הונג-קונג כיעד גם אנחנו מרווחים. קתאי היא המוביל הלאומי של הונג-קונג ואנחנו רוצים שהשוק הזה יהיה הדומיננטי עבורנו בקו לישראל".

בקרוב תיפרד קתאי פסיפיק מטל תעופה מי שמייצגת אותה בישראל, כשהיא תפתח נציגות רשמית בתל-אביב. "במקומות שנחשבים ליעדים אסטרטגיים קתאי פועלת ישירות ולא דרך נציג מקומי. התחלנו עם טל תעופה שהיו נפלאים ועזרו לנו בהצלחה. זה הזמן הנכון מבחינתנו לדחוף קדימה".

- מה המשמעות של פתיחת נציגות רשמית עבור הנוסעים הישראלים?

"זה מצביע על האמון שאנחנו נותנים בשוק ועל ביטחון שלנו שעם הצוות שלנו נוכל למכור יותר ולבסס את השם שלנו בקרב כמה שיותר נוסעים".

חברה אחרת מאסיה שזכתה להצלחה בישראל היא היינאן הסינית שכבר מפעילה טיסות ישירות לשלושה יעדים בסין. אתם רואים בה כמתחרה שלכם?

"גם ההתרחבות של היינאן טובה לנו כי ככל שיסעו יותר ישראלים לסין הנוסעים יגלו ביקוש לא רק לערים מרכזיות אליהן טסה היינאן, כשכאן אנחנו נכנסים לתמונה כחברה שטסה דרך הונג-קונג לשורה של ערים בסין. אנחנו יכולים לטוס ישיר רק להונג-קונג אמנם, אבל רשת הטיסות ליעדים בצפון אסיה שמה אותנו במקום תחרותי אל מול שאר החברות באזור".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הונג קונגחברות תעופהטיסותקתאי פסיפיק
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.