פרס מפעל חיים לשופטת העליון בארה"ב רות ביידר גינסבורג

המשפטנית האמריקאית נבחרה לכלה הראשונה של פרס מפעל חיים מטעם קרן פרס בראשית ■ תקבל את הפרס ביולי 2018 מידי פרופ' אהרן ברק, לשעבר נשיא ביהמ"ש העליון ומחתני פרס ישראל למדעי המשפט

רות ביידר גינסבורג / צילום: The Collection of the Supreme Court of the United States רות ביידר גינסבורג / צילום: The Collection of the Supreme Court of the United States
שירי דובר 16.11.2017

המשפטנית האמריקאית רות ביידר גינסבורג, שופטת בית המשפט העליון בארה"ב, נבחרה לכלה הראשונה של פרס מפעל חיים מטעם קרן פרס בראשית (Genesis Prize).

מהקרן נמסר כי הפרס מוענק לרגל השנה החמישית של פעילות פרס בראשית. מי שיגיש לביידר גינסבורג את הפרס ביולי 2018 הוא פרופ' אהרן ברק, לשעבר נשיא בית המשפט העליון ומחתני פרס ישראל למדעי המשפט.

השופטת ביידר גינסבורג נבחרה לקבל את פרס "מפעל חיים" בידי חתני פרס בראשית עד כה (כאשר הזוכה לשנת 2018 בפרס בראשית היא השחקנית והבמאית נטלי פורטמן).

הצוות הבוחר הסביר את הבחירה בכך שביידר גינסבורג היא "נציגה מצטיינת של העם היהודי, המחויבת לערך של תיקון עולם, אשר תרמה תרומה מתמשכת לציוויליזציה האנושית, והיא דוגמה ומופת לכישרון ולהישגים. השופטת גינסבורג היא מקור ההשראה לא רק ליהודים, אלא גם לאנשים מכל הדתות והלאומים בעולם כולו".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אהרן ברקבית המשפט העליוןשופטים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.