מחקר חדש חושף מה באמת מעניין את הנוסע העסקי

לפחות 40% מכלל הטסים בעולם הם נוסעים עסקיים, שמהווים מקור הכנסה חשוב לענף התיירות ■ מכאן שהתאמות מצד חברות התעופה ובתי המלון לנוסעים העסקיים ברורות מאליהן ■ סקר מקיף שנערך לאחרונה בקרב אלפי אנשי עסקים חשף מהם הדברים הכי חשובים לנוסעים העסקיים ומה הכי מפריע להם

מספר הטסים בכל העולם מצוי במגמת עלייה כשלפחות 40 אחוז מתוך כלל הנוסעים הם נוסעים עסקיים שמהווים מקור הכנסה חשוב לענף התעופה והתיירות. מכאן שהתאמות מצד חברות התעופה ובתי המלון לנוסעים העסקיים ברורות מאליהן. כך שדרגה לאחרונה יונייטד את מחלקת הביזנס פירסט שלה המכונה כעת פולאריס, אל-על שמחדשת את צי המטוסים במטוסי הדרימליינר שיציעו מחלקת עסקים מפוארת ובריטיש איירוייז שהציגה לאחרונה את השיפורים שערכה במחלקת העסקים. 

ענקית התוכנה העולמית סייבר ערכה סקר מקיף בקרב אלפי אנשי עסקים בכל העולם כדי לנסות להבין מה הכי חשוב לנוסעים העסקיים ומה הכי מפריע להם. 

1. מה הכי חשוב לנוסע העסקי?

ממצאי המחקר מגלים כי הסוגיות הכי חשובות לנוסעים העסקיים הן בטיחות הנסיעה והסדרי ביטחון, כאן ניצב אתגר בפני נמלי התעופה שהעומסים בהם צפויים לגדול עם השנים, חלקם כבר מטמיעים טכנולוגיות של זיהוי באמצעות פנים, חלקם הגדילו את מספר עמדות הבידוק כדי לקצר את זמני ההמתנה בהם למשל נמל התעופה גטוויק. גם תהליך אישור ההזמנה והסידורים המקדימים לנסיעה מצויים בראש סדר החשיבות עבור הנוסע העסקי , במשבצת הזו אפליקציות שונות יאפשרו לעשות סדר בכל המידע הנדרש לנסיעה כולל עדכונים בזמן אמת דוגמת טריפ קייס או טריפ איט ובכדי להקל על ההליך בסמוך לטיסה מייעלות החברות את הליך הצק אין, כך לדוגמה לאחרונה השיקה חברת התעופה דלתא צ'ק אין אוטומטי דרך האפליקציה של החברה פליי דלתא. 

2. מה ישפר את חוויית הנסיעה של התייר העסקי?

62% מהנשאלים בסקר שמו במקום הראשון בחווית הנסיעה שלהם את בית המלון. יותר ויותר מלונות המיועדים לאנשי עסקים צצים בערים שונות בעולם, וגם בזירה המקומית שלנו. רק לאחרונה נפתח מלון פאבליקה בהרצליה, מלון שבעיצובו ובהגדרתו בא לתת מענה לאנשי העסקים המגיעים לאזור המשרדים הסמוך. נושא שני הוא טיסות ישירות ליעד כך לפי 54% מהנשאלים חברות תעופה מנסות למצוא פתרונות כאלה כשלפני זמן קצר הצליחה חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס להפעיל טיסה ישירה וראשונה מלונדון עד לפרת'. מנכל קוואנטס אף אתגר את מנהלי איירבוס ובואינג לפתח מטוס שיוכל לטוס ללא עצירה מלונדון ועד לסידני. נחכה ונראה. קריטריון נוסף שתורם לחוויית הנסיעה לפי הנוסע העסקי הוא כרטיס טיסה גמיש , כלומר כזה המאפשר לערוך שינוי ביטול, קריטריון זה עומד בסדר חשיבות עליון עבור 40% מהמשתתפים בסקר. 

3. מהם הדברים שהכי מפריעים לנוסעים העסקיים? 

על פי הסקר 62% מהנוסעים העסקיים ציינו את משך הזמן שהם נאלצים בהמתנה או מעבר בין טיסות קונקשן, כאן מנסות חברות התעופה להנעים את זמנו של הנוסע הממתין עד כמה שניתן בטרקליני עסקים מפנקים עד כמה שניתן, מעיסוי לממתינים בנמל התעופה הית'רו עבור בסעודת שף מפוארת בטרקלין המפואר שנמל התעופה אטטורק באיסטנבול ועד לשדה התעופה המרושת בטאבלטים בניוארק. ל42% מפריעים מצבים בהם עליהם לשנות את מסלול הטיסה או הנסיעה ברכבת, 40% ציינו את סביבת העבודה שמוצעת להם במהלך מסלול הנסיעה או הטיסה, לתשומת לב החברות שעדיין לא מציעות שירות ווי פי במהלך הטיסה. 34% ציינו כי הם רואים מטרד בהכנת דוח הוצאות שעליהם להכין אחרי הנסיעה. 

לסיכום ולטובת המעסיקים הפעם, נציין כי 83% מהנוסעים העסקיים ציינו כי חוויות הנסיעות שלהם משפיעות על שביעות הרצון ממקום העבודה שלהם. יתרה מזאת 50% מהנשאלים ציינו כי בבואם לבחון מקום עבודה חדש הם מעניקים חשיבות למדיניות הנסיעות באותה חברה כפרמטר חשוב בהחלטתם.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בתי מלוןטיסותמחלקת עסקיםסקרנסיעת עסקים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.