שריון בלתי חדיר

אין לשרים על מה לבזבז את הזמן זולת העיסוק בחקירות רה"מ נתניהו?

דוד ביטן ואיילת שקד / צילומים: איל יצהר דוד ביטן ואיילת שקד / צילומים: איל יצהר
מתי גולן 22.10.2017

נראה כי לשרי הממשלה יש המון זמן לבזבז, אחרת קשה להבין את העיסוק האובססיבי וחסר התכלית בחקירות ראש הממשלה. הרבה רעש בין גורמי קואליציה לבין עצמם על משהו שלא יקום ולא יהיה, כי יש שופטים בירושלים, גם כאשר, ואולי בעיקר, כאשר בירושלים הולכים ואוזלים פוליטיקאים בעלי ערך.

המחלוקת בין איילת שקד ודוד ביטן, למשל. ביטן, לעולם משרתם של אדונים, רוצה שלא יחקרו ראשי ממשלה במהלך כהונתם. שקד גם רוצה את זה - אבל לא עכשיו, לא מיד, לא החוק שמציע ביטן, שהוא אמנם לא שר, אבל יו"ר הקואליציה רב-הכוח.

כדי לא להיראות יותר מגוחכים מכפי שהם, זורקים יוזמי הרעיון עצם בדמות אונס ואלימות, עליהם כן יוכל ראש הממשלה להיחקר. על סתם גניבה לא; גם לא על שוד; גם לא על לקיחת שוחד! גם לא על טונות של סיגרים!

תמריץ לעבירות

הצעות החוק בעניין אינן רק מגבילות את ידי המשטרה והפרקליטות, הן מהוות תמריץ לעשות את הדברים האסורים עליהם. לא מפריע להם, ליוזמי ותומכי חוקים לגבי כהונה של ראש ממשלה כלשהו, שהוא גנב? או מועל?

זה שביטן מבקש לעטוף את ראש הממשלה בשריון בלתי חדיר לחקירות - זה מובן. האיש הזה רואה עצמו כמחויב להגן על מרעיו מפני השמאל או כל "אויב" המאיים על שלטון הליכוד בכלל ונתניהו בפרט.

המחסום שנפרץ

אבל שרת המשפטים? היא אמורה להיות המחסום מפני יוזמות משפטיות. היא הייתה צריכה לאבטח אותנו, האזרחים, מפני יוזמות מהסוג הזה. במקום זאת שקד הפכה עצמה לפוליטיקאית המגוננת על פוליטיקאים מפני החוק. כל הזמן, יום וליל, היא מתעסקת עם יוזמות שמטרתן להפוך את הדמוקרטיה אצלנו למשהו שמתאים יותר לימין, כלומר אנטי-דמוקרטיה.

בא לומר להם: חבר'ה טפלו קצת בנו. תייעלו את מערכת המשפט, תורידו מסים, תגישו הצעות חוק להפחתת השחיתות, במקום להגברתה, בקיצור תעשו את כל מה שאתם לא עושים היום. תעבדו בשביל האזרח, לא בשביל המפלגות והמנהיגים שלכם.

קוראים לזה מיסיונריות

למה חשוב לאנשים דתיים וחרדים שחילונים יניחו תפילין? למה דחוף להם להציב את דוכניהם "הרוחניים" במקומות ציבוריים? כדי למשוך אנשים אל מלכודת התפילין, זה למה. הם מאמינים שהנחת התפילין תקרב את ה"קורבנות" החילוניים אל הדת. קוראים לזה מיסיונריות.

היא קיימת בכמה דתות. הדת היהודית היא היחידה האוסרת זאת. את תנועת חב"ד ותומכיה זה לא מרתיע. טוב מאוד שלאחרונה רשויות מקומיות מסלקות את הדוכנים הללו ממקומות ציבוריים. חייבים להמשיך בכך.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בנימין נתניהוהצעת חוקחקירותאיילת שקדדוד ביטן