טלטלה בעזריאלי: המנכ"ל יובל ברונשטיין פורש; אייל חנקין יחליפו

עזריאלי בהודעה לבורסה: נסיבות ההתפטרות של ברונשטיין אינן מצריכות פירוט נוסף למשקיעים ■ מחליפו, אייל חנקין, משמש כמנכ"ל סופרגז מקבוצת עזריאלי מזה כ-7 שנים

יובל ברונשטיין / צילום: תמר מצפי יובל ברונשטיין / צילום: תמר מצפי
ניצן כהן 22.10.2017

יובל ברונשטיין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי, הודיע הבוקר (א') על פרישה מתפקידו. בהודעת בורסה שפרסמה הבוקר (א') החברה היא מציינת כי נסיבות התפטרותו של ברונשטיין אינן מצריכות דיווח מיוחד למשקיעים.

ברונשטיין כיהן כמנכ"ל קבוצת עזריאלי ב-5 השנים האחרונות. ביום חמישי אישר דירקטוריון הקבוצה את מינויו של אייל חנקין, מנכ"ל סופרגז מקבוצת עזריאלי, כמחליפו לתפקיד מנכ"ל הקבוצה.

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי, מסרה: "אני מכבדת את החלטתו של יובל לפרוש מתפקידו ומודה לו על שנים של פעילות משותפת ופוריה שבהן הקבוצה הגיעה להישגים משמעותיים בכל פרמטר. אני מברכת את אייל חנקין על כניסתו לתפקיד מנכ"ל הקבוצה, ומלאת סיפוק מהעובדה שיש לנו קאדר של מנהלים מנוסים ומוערכים במערכת הרחבה של קבוצת עזריאלי, המאפשר לנו לקדם מנהלים מצוינים מתוך הבית. אייל הוא מנהל מוכשר שנכנס לתקופת פעילות ענפה בקבוצה. בימים אלה קבוצת עזריאלי נמצאת בתנופת פיתוח אדירה בהיקף של כ-600 אלף מ"ר בייזום ובבנייה, בהיקף כספי של כ-5 מיליארד שקל".

ברונשטיין (48) הצטרף לקבוצת עזריאלי לאחר ששימש במשך 11 שנים בתפקידים בכירים במשרד האוצר, האחרון בהם הוא המשנה לחשב הכללי.

במהלך 11 השנים האחרונות, בתפקידיו כסמנכ"ל כספים וכמנכ"ל קבוצת עזריאלי, ברונשטיין היה שותף לצמיחתה המהירה של הקבוצה ולהפיכתה לאחת מהחברות הציבוריות הגדולות במשק. בכהונתו כמנכ"ל קבוצת עזריאלי הוא פעל למקד את תחומי הליבה שלה, לפתח ולהרחיב את פעילות הנדל"ן המניב באמצעות ייזום ורכישת קרקעות ונכסים חדשים והרחבה ושדרוג של נכסים קיימים.

כמו כן, ברונשטיין הוביל תהליך של מכירת פעילויות שאינן בליבה העסקית של הקבוצה, כדוגמת מכירת טמבור וסונול. במהלך כהונתו נכנסה הקבוצה לפעילות מואצת בתחום הדיור המוגן כמנוע צמיחה חדש ומשמעותי. במהלך השנים האחרונות דורג ברונשטיין כאחד המנהלים המוערכים במגזר העסקי.

יובל ברונשטיין מסר: "לפני כ-11 שנים הצטרפתי לקבוצת עזריאלי כסמנכ"ל הכספים של הקבוצה, וב-5 השנים האחרונות אני מכהן כמנכ"ל הקבוצה. היו אלה שנות עשייה מרתקות ואינטנסיביות, וכעת החלטתי לקחת פסק-זמן ולבחון אתגרים מקצועיים חדשים. אני מבקש להודות ליו"ר דירקטוריון החברה, דנה עזריאלי, על האמון והתמיכה, ולדירקטוריון, להנהלה ולעובדי הקבוצה, אשר להם תרומה חשובה בהצלחה יוצאת הדופן של הקבוצה. אני מאחל הצלחה רבה לאייל חנקין בכניסה לתפקיד. מהיכרות רבת-שנים עמו אני בטוח שאייל הוא האיש הנכון בזמן הנכון עבור הקבוצה, וכי יש לו כל הכלים והיכולות להמשיך ולהצעיד את הקבוצה להישגים רבים נוספים".

אייל חנקין, מנכ"ל סופרגז מקבוצת עזריאלי למעלה מ-7 שנים, הוא בעל תואר ראשון במדעי המחשב וניהול מאוניברסיטת תל-אביב ותואר שני במינהל עסקים בתוכנית Kellogg-Recanati.

חנקין מסר היום: "אני מודה ליו"ר הדירקטוריון דנה עזריאלי ולדירקטוריון הקבוצה על האמון בי, כמו גם ליובל ברונשטיין על שנים של שיתוף-פעולה. כמי שהוא חלק מהקבוצה בשנים האחרונות, למדתי להוקיר ולהעריך את תרבותה העסקית הייחודית של הקבוצה ואת ה-DNA שמאפיין אותה. אני שמח ונרגש על ההזדמנות להוביל את אחת מקבוצות העסקים הגדולות והמוערכות במשק הישראלי".

ישי ששון מירושלים ברוקראז' הגיב היום לחילופי ההנהלה בקבוצה: "

עזריאלי - יובל בורנשטיין שהודיע על התפטרותו הבוקר, נחשב לאחד המנהלים הטובים והמוכשרים במשק הישראלי, ולא בכדי.
יש לו ראייה אסטרטגית ארוכת טווח והוא הביא תוצאות מצוינות בכל מה שקשור באיתור ההזדמנויות המתאימות בשוק בו פועלת החברה, לרבות העצמת תחום הייזום, פנייה לשוק הדיור המוגן ונטישת הפעילות שאינה בליבת החברה (מרבית הפעילות של גרנית הכרמל).

יחד עם זאת, בשל העובדה כי לחברה צבר פרויקטים עתידי לתקופה של 5 שנים לפחות (בשל האסטרטגיה ארוכת הטווח שגובשה בחברה) הרי שההשפעה של עזיבתו לא צפויה להיות דרמטית בטווח הקצר.

המנכ"ל החדש שנבחר אמנם אינו איש נדל"ן במהותו, אך היותו מנהל שהגיע מתוך הקבוצה (מנכ"ל סופרגז) והינו מכיר את ההתנהלות הפנים ארגונית, בצד זאת שלחברה אסטרטגיה ארוכת טווח כאמור לעיל - עובדות אלו עשויות להקל על כניסתו לתפקיד".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
יובל ברונשטייןמינוי בכיריםקבוצת עזריאלידנה עזריאליאייל חנקין
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.