נעילה מעורבת בבורסות אירופה; וולוו זינקה ב-7%

יו"ר הבנק המרכזי בסין הזהיר מאופטימיות מוגזמת ביחס לכלכלה המקומית ■ בארה"ב עבר התקציב לשנת 2018

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
ניצן כהן 20.10.2017

מגמה מעורבת נרשמה היום (ו') בבורסות אירופה. אמש ירדו המדדים המובילים בניו-יורק, אם כי שמרו על רמות שיא, והיום מתנהל המסחר בוול סטריט בעליות קלות. הדולר מתחזק לאחר שהתקציב הפדרלי בארה"ב אושר בסנאט.

 

אף אחד לא הסביר לעם הבריטי את ההשלכות של ה"ברקזיט", וזו הבעיה העיקרית של ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי. כך אמר היום עמנואל מקרון , נשיא צרפת, בריאיון ל-CNBC. "אין מקום לשיכוך הדרישות שלנו מבריטניה בשלב הזה של המו"מ, וגם אין מקום בשלב הזה לפשרות כלשהן מצידם", אמר מקרון. 

מקרון, מיי, מנהיגת גרמניה אנגלה מרקל ועוד מנהיגים מהאיחוד האירופאי מכונסים כעת בבריסל לדון, בין השאר, בנושאים שונים הקשורים ליציאת בריטניה מהאיחוד.

מניית וולוו זינקה ב-7% לאחר שיצרנית כלי הרכב השבדית הציגה תוצאות חזקות לרבעון האחרון. 

מנגד, מניית אסא רושמה ירידה של 2%. 

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי בכלכלה העולמית, נתוני המאקרו מצביעים על המשך שיפור, תוך עליה איטית בסביבת האינפלציה הגלובלית. מגמות אלו, בשיתוף עם סביבת ריבית שעודנה נמוכה מאוד, הביאו לשיפור ברווחיות הפירמות, ותמכו בהתייקרות אפיקי ההשקעה המנייתיים וירידה במרווחי הסיכון באפיקים הקונצרניים.

"ככל שהמגמות החיוביות בכלכלה העולמית תמשכנה, ניתן לצפות למעבר הדרגתי לסביבה מוניטארית מרחיבה פחות בהשוואה לשנים האחרונות. עליה בסביבת הריבית עשויה להביא לאורך זמן לשינוי באופן התמחור של כלל אפיקי ההשקעה", אומרים בלאומי. 

באסיה הסתיים המסחר במגמה חיובית. 

 

ביפן יתקיימו בחירות הבזק בעוד יומיים, נתון שמלחיץ את המשקיעים בשווקים הפיננסים. בסין צוטט יו"ר הבנק המרכזי כאומר שאופטימיות מוגזמת לגבי ביצועי הכלכלה המקומית עלול לגרום לירידות בשווקים ולפגיע בשווי הנכסים.

בארה,ב פורסמו ידיעות על כך שג'רום פאוול, אחד מנשיאי הפדרל ריזרב שנחשב למועמד המועדף על הנשיא למשרת יו"ר הפד, יצא מרשימת המועמדים הסופית למינוי למשרה הכלכלית הנחשקת והחשובה בעולם. ילן, יו"ר הפדרל ריזרב, אמורה לסיים בקרוב את כהונתה וטרם נמצא לה מחליף בעל שיעור קומה שיכול להוביל את המדיניות המונטרית בארה"ב.

ביפן ריכזה עניין מניית יצרנית כלי הרכב ניסאן שהודיעה על השעיית הייצור ביפן לפחות למשך שבועיים. לא ברורה הסיבה להשעיית הייצור ביפאן אך המניה איבדה יותר מ-2%.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בורסות אירופהבורסות אסיה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.