פוצץ ההסכם עם עובדי החינוכית: השידורים לא יחודשו

עפ"י ההבנות בין המנכ"לית הזמנית של החינוכית, אורנה שמחון, ומנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ, רצועת שידורי החינוכית בתאגיד הייתה אמורה לחזור למסך בעוד 3 ימים ■ אמש הודיעו ועדי העובדים כי הם מתנגדים לסיכומים, והשידורים שהופסקו באוגוסט לא יחודשו

יונתן כיתאין 19.10.2017

אחרי שלפני כשבועיים נראה היה שנמצא פתרון שיסלול את החזרת רצועת שידורי החינוכית בשעות הצהריים בתאגיד השידור "כאן", אמש הודיעו ועדי העובדים כי ההסכמות אליהן הגיעו המנכ"לית הזמנית החדשה של הערוץ, ד"ר אורנה שמחון, ומנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, אינן מקובלות עליהם.

העובדים דורשים כעת כי כל הסכם שיושג עימם יכלול גם פתרון לגבי עתידם בטווח הארוך, לאור העובדה שעל-פי החוק שמכוחו הוקם התאגיד, הטלוויזיה החינוכית אמורה להפסיק את פעילותה באוגוסט 2018.

החינוכית הייתה אמורה להעביר את שידוריה במהלך שעות הצהריים (12:00 עד 16:30) באפיק שבו משודר התאגיד, כפי שהיה נהוג בתקופת רשות השידור, אך בפועל מאז עליית התאגיד לאוויר התעוררו קשיים ועימותים סביב הנושא. באוגוסט השנה הופסקו כליל השידורים על-ידי קובלנץ (ששימש גם כמנכ"ל החינוכית), לאחר שהעובדים ניצלו את זמן השידור שלהם כדי להעלות שקופית מחאה בנוגע למצבם.

עובדי החינוכית מתחו במשך תקופה ארוכה ביקורת חריפה על ניגוד העניינים שבו מצוי לטענתם קובלנץ, בשל כפל התפקידים שבו החזיק, ובחודש שעבר נראה היה כי העניינים עשויים להגיע לרגיעה, לאחר שקובלנץ יצא לחל"ת, ובמקומו מונתה לתפקיד ד"ר אורנה שמחון.

זמן קצר לאחר מכן הודיעו קובלנץ ושמחון כי הגיעו להסכמות שיאפשרו את החזרת שידורי החינוכית לתאגיד ב-22 באוקטובר. בין ההסכמות שאליהן הגיעו הצדדים נכללה גם הבטחת מענקים שיקבלו העובדים על העברת שידורי החינוכית ב"כאן 11". עד כה זכו העובדים למענקים כאלה בגין שידור תוכניות של החינוכית בערוץ 2, אך החל מ-1 בנובמבר, עם פיצול הערוץ, הסדר זה יופסק. למרות זאת, כאמור, אמש הודיעו ועדי העובדים של החינוכית כי הם מתנגדים להסכם.

לילך שזר, יו"ר ועד טכנאים והנדסאים בחינוכית, אמרה היום ל"גלובס": "אנחנו מעוניינים לשתף פעולה עם התאגיד רק אם יהיה לנו הסכם ארוך-טווח (לגבי מה שקורה החל מאוגוסט, י' כ'). אין לנו עניין בהסכם זמני ל-10 חודשים. הכסף והמענקים שהוצעו הם לא האישיו פה, מה שמעניין אותנו הוא רק הסכם לגבי העתיד". 

בוועדי החינוכית טוענים גם כי ההסכם לו הם מתנגדים "נותן למנכ"ל התאגיד סמכות מלאה ובלתי מעורערת לעשות שימוש בתכני החינוכית ובכלל זה להשתמש בארכיון החינוכית כראות עיניו", וכי "ההסכם אינו מסדיר באופן ברור את התמורה לעובדי החינוכית על השידורים בתאגיד, לצד השידורים בערוץ 23".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אלדד קובלנץהטלוויזיה החינוכיתתאגיד השידור "כאן"
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.