החשש מהידרדרות בספרד שלח את בורסות אירופה לירידות

רוש, SAP ויוניליוור הן בין החברות האירופיות שפרסמו היום תוצאות כספיות ■ דיווחים קודרים בנוגע לנעשה בקטלוניה ■ הכלכלה הסינית צמחה ברבעון השלישי של השנה ב-6.8%, האטה קלה לעומת הרבעון השני

בורסות אירופה / צילום: רויטרס בורסות אירופה / צילום: רויטרס
שירות גלובס 19.10.2017

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ה') בירידות שערים, לאור הודעת ספרד כי תשלול את האוטונומיה של קטלוניה. מדריד צפויה להשתלט על המחוז האוטונומי. בוול סטריט נפתח המסחר בירידות.

 

עונת הדוחות בעיצומה, וענקית התרופות השוויצרית רוש  (229.7 ,‎+1.30%‏) דיווחה על עלייה ניכרת בהכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ואישרה את התחזיות לשנה כולה.

ענקית התוכנה הגרמנית SAP‏העלתה את תחזיותיה ל-2017 כולה, בעוד הכנסותיה ברבעון השלישי של השנה רשמו עלייה ל-5.59 מיליארד אירו.

עוד דוחות היום: יוניליוור ומלונות אקור.

ביבשת גם עוקבים אחר הנעשה בקטלוניה עם השאיפות להיפרדות מספרד, כשעל פי דיווחים מדריד עשויה להפעיל סעיף בחוקה - ולהשתלט על קטלוניה. זאת, בין היתר בצל הסירוב של נשיא קטלוניה להצהיר מפורשות על עמדתו בנוגע לעצמאות חבל הארץ האוטונומי מספרד. 

באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת.

 

מקבץ נתוני מאקרו פורסמו היום בסין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. ברבעון השלישי של השנה צמח התמ"ג הסיני ב-6.8% בחישוב שנתי, בהתאם לציפיות ומעט מתחת לקצב הגידול השנתי שנרשם ברבעון השני - 6.9%.

ועוד נתונים: התפוקה התעשייתית בספטמבר רשמה עלייה של 6.6% לעומת ספטמבר 2016, מעל התחזיות לעלייה של 6.2%. המכירות הקמעונאיות בחודש החולף גם הם עלו על הציפיות - עלייה של 10.3%. 

ביפן פורסמו נתוני סחר מתחת לתחזיות המוקדמות. הייצוא מהמדינה בספטמבר רשם עלייה של 14.1% לעומת ספטמבר אשתקד, מתחת לצפי לעלייה של 14.9%. הייבוא ליפן רשם עלייה של 12%, הרבה מתחת לתחזיות לעלייה של 15%.

"השווקים הולכים לשום מקום, ונתונים חיוביים עשויים לתת להם מעט ביטחון", סיכמו הבוקר ב-BOCOM International.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בורסות אירופהבורסות אסיה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.