פגישת ברוש-באב"ד לקידום נטו תעשייה הסתיימה בלי תוצאות

התעשיינים דורשים מהאוצר הכרה בפחת מוגדל בעוד גורמים כלכליים הציעו חלופה של הפחתת מס ליצואנים

שרגא ברוש/ צילום: התאחדות התעשייינים שרגא ברוש/ צילום: התאחדות התעשייינים
יובל אזולאי 18.10.2017

הסתיימה בלי תוצאות פגישת מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בניסיון לקדם את התוכנית לקידום ולעידוד התעשייה, המכונה "נטו תעשייה". הפגישה התקיימה אחר הצהריים במשרד האוצר בירושלים וזאת, על רקע מחלוקות קשות בין האוצר לבין התעשיינים על האופן שבו יוענקו למגזר היצרני הטבות המס הכלולות בתוכנית.

כפי שדווח אתמול ב"גלובס", הפערים בין הצדדים גדולים: זאת, לאחר שהתעשיינים דרשו מהאוצר להעניק את הטבות המס בצורה של פחת מוגדל ובאופן שלדעתם, יגדיל משמעותית את רמת הפריון במשק. אגף התקציבים באוצר מתנגד להטבה זו, וגורמים כלכליים שמעורבים בגיבוש התוכנית הציעו כחלופה את הורדת המס לחברות מייצאות מ 7.5% באזור הפריפריה ל 6%.

גורמים שמעורבים בגיבוש התוכנית אמרו הערב (ד') ל"גלובס" כי גם בתום הפגישה בין באב"ד לבין ברוש- הפערים נותרו גדולים. השניים סיכמו כי יקיימו בימים הקרובים פגישה נוספת בניסיון ליישב את המחלוקות. לפי שעה, טרם נקבע מועד לפגישה כזאת.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
התאחדות התעשיינים בישראלמשרד האוצרשרגא ברושתעשייהשי באב"ד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.