המסחר עם דרום קוריאה מתחמם: זינוק ביצוא וחברה משותפת

מתחילת השנה זינק היצוא לקוריאה הדרומית ב-36% והסתכם ביותר מ-560 מיליון דולר ■ בין המדינות מתקיים משא ומתן לקראת חתימה על הסכם סחר חופשי ■ התעשייה האווירית חתמה עם חברה קוריאנית על הסכם להקמת חברה שתעסוק בפיתוח ובייצור של כלי טיס בלתי מאוישים

יובל אזולאי 18.10.2017

בתקופה שבה המתיחות בין ארה"ב לקוריאה הצפונית גוברת, השכנה מדרום, קוריאה הדרומית, מחממת את היחסים המסחריים שלה עם ישראל: היום (ד') מסר משרד הכלכלה והתעשייה כי מאז תחילת השנה זינק היצוא הישראלי אליה בשיעור של 36% והסתכם ביותר מ-560 מיליון דולר.

הנתונים מתייחסים לחודשים ינואר-אוגוסט. בתקופה המקבילה אשתקד הסתכם היצוא הישראלי למדינה ב-413 מיליון דולר.

עיקר הגידול ביצוא לקוריאה מיוחס לציוד רפואי, מוצרי כימיה ומתכות. באותה התקופה הסתכם היבוא ממנה לישראל בכ-880 מיליון דולר, ובלי שינוי משמעותי מהשנה שעברה. ענפי היבוא המרכזיים מקוריאה לישראל הם בתחום המכונות וציוד תחבורה, בעיקר מכוניות.

הנתונים אודות העלייה בהיקף הסחר בין שתי המדינות, התפרסמו בכנס הזדמנויות עסקיות שקיים היום מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה והתעשייה בבורסה בתל אביב.

לדברי הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בקוריאה הדרומית, שי פיילר, נפתחות הזדמנויות ל-175 חברות ישראליות שבכוחן להציע פתרונות לשוק הקוריאני בתחום החיישנים, הרכבים האוטונומיים והייצור המתקדם, לצד ביקושים בתחומים אחרים, כמו סייבר ומזון: "קוריאה הדרומית היא שוק אטרקטיבי ליצואנים הישראלים וחברות רבות שפועלות בו בתחום המזון, הציוד הרפואי ואפילו מל"טים (מטוסים ללא טייס). פעילות של חברות כאלה בקוריאה הדרומית מהווה דריסת רגל בשוק האסייתי ומעבר לכך, גם פתח לכניסה לשוק העולמי באמצעות חברות מובילות כמו LG", אמר פיילר ל"גלובס".

בין קוריאה הדרומית לבין ישראל מתקיים משא ומתן מתקדם לקראת חתימה על הסכם סחר חופשי - הליך שבכוחו לשפר את כושר התחרות של יצואנים מישראל בשוק הדרום קוריאני. לדברי שר הכלכלה, אלי כהן, "חרף המורכבות של השווקים במזרח אסיה, היצוא הישראלי אליהם מתחזק".

בין קוריאה הדרומית לבין החברות הביטחוניות הישראליות מתקיימים כבר שנים ארוכות יחסים ביטחוניים חמים. ביטוי נוסף לטיב היחסים האלה התקבל אתמול, כשהתעשייה האווירית חתמה עם החברה המקומית Hankuk Carbon על הסכם להקמת חברה משותפת שתעסוק בפיתוח ובייצור כלי טיס בלתי מאוישים לטובת השוק הצבאי והשוק האזרחי בקוריאה הדרומית. החברה החדשה תיקרא Korea Aviation Technologies (KAT) ותעסוק בפיתוח ובייצור של מל"טים בעלי יכולות המראה ונחיתה אנכיות.

תע"א ו-Hankuk Carbon כבר משתפות פעולה בפיתוח של מל"ט "ברדלס", שממריא ונוחת אנכית.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דרום קוריאהיצואסחר חוץמשרד הכלכלה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.