שביתה ב-17 מכללות מתוקצבות על רקע תוספות שכר למרצים

סגל המכללות המתוקצבות הכריז על סכסוך עבודה ועל כוונה להשבית את המכללות, עקב קשיים במו"מ עם האוצר והמועצה להשכלה גבוהה על תוספת שכר למרצים

מכללת ספיר / צילום:איל יצהר מכללת ספיר / צילום:איל יצהר
עמירם ברקת 18.10.2017

כעס באוצר ובמועצה להשכלה גבוהה על השבתת המכללות האקדמיות המתוקצבות על-ידי סגל המרצים הבכיר: "מדובר בעבודה במשרה חלקית בשכר גבוה מאד שאינה מצדיקה תוספת שכר דו-ספרתית כפי שדורשים המרצים", אמרו ל"גלובס" גורמים ממשלתיים.

המועצה המתאמת של סגל המכללות המתוקצבות הכריזה הבוקר (ג') על סכסוך עבודה ועל כוונה להשבית את המכללות ולשבש את פתיחת שנת הלימודים האקדמית המתחילה בשבוע הבא.

העילה לסכסוך היא קשיים במו"מ בין ארגון המרצים הבכירים וועד ראשי המכללות לבין האוצר והוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה. ל"גלובס" נודע כי המדינה דחתה את דרישת המרצים הבכירים במכללות לתוספת שכר של 15% על-פני 5 שנים - תוספת כפולה מזו שהובטחה לעובדי המגזר הציבורי (7.5% בתוך חמש שנים) וגבוהה ב-50% מזו שקיבלו המרצים הבכירים באוניברסיטאות (9% על-פני 6 שנים). המו"מ בין הצדדים אמור להימשך היום.

באוצר ובות"ת טוענים כי המרצים נהנים כבר היום מתנאי עבודה משופרים מאלה של המרצים באוניברסיטאות: תמורת שכר ממוצע של 21 אלף שקל לחודש, מרצי המכללות נדרשים ל-8 עד 12 שעות הוראה פרונטליות בשבוע ואינם צריכים להקדיש זמן למחקר. "לא מדובר במשרה תובענית" אמרו ל"גלובס" גורמים ממשלתיים "מרצה במכללה אקדמית יכול לקחת שתי משרות במקביל ולהשתכר מעל 40 אלף שקל בלי בעיה".  

המכללות הציבוריות
 המכללות הציבוריות

 מוועד ראשי המכללות האקדמיות הציבוריות (ור"מ) נמסר כי "הוועד המאגד את הנהלות המכללות ברחבי הארץ, תומך בסגל המרצים הבכיר ומזדהה עם מטרות מאבקו. צוות המו"מ של ראשי המכללות פעל רבות להגיע להסכמות עם נציגי הסגל האקדמי הבכיר, שרק בסמכות משרד האוצר לאשרן.  ועד ראשי המכללות ממשיך לקיים ישיבות אינטנסיביות עם נציגי הסגל האקדמי ולקדם פתרונות למניעת שיבושים בפתיחת שנת הלימודים האקדמית. מכיוון שההישגים עד כה היו משמעותיים אנו קוראים לכל הצדדים לפעול למניעת שביתה שתגרום נזק למכללות ולסטודנטים .  במקביל, המכללות תפעלנה בכל האמצעים האקדמיים והלוגיסטיים כדי לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בציבור הסטודנטים במידה ותתקיים שביתה .  יחד עם זאת, במידה והסגל הבכיר יחליט לשבות אנו מבקשים מציבור הסטודנטים להתעדכן במכללה בה הם לומדים לגבי הלימודים מכיוון שהמכללות פתוחות והסגל הזוטר ימשיך ללמד ".

ד"ר ענת פלדמן , יו"ר המועצה המתאמת של הסגל הבכיר במכללות הציבוריות ומרצה במכללת אחווה:" לצערי אני נאלצת להכריז על שביתה ללא הגבלה ב-17 המכללות הציבוריות לאחר שמשרד האוצר הות"ת והור"ם התעלמו מבקשותינו ובמשך 10 חודשים גררו רגליים במו"מ. אני קוראת לשר האוצר ולשר החינוך להתערב באופן מיידי על מנת לפתור את המשבר הנוכחי להביא פתיחת שנת הלימודים כסדרה".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
המועצה להשכלה גבוההמכללותמרציםסכסוך עבודה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.