תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

חוזרים למרכזי הערים: התחדשות עירונית קורצת לקהל המבוגר

לאור העובדה כי עתודות הקרקע במרכז הארץ הולכות ואוזלות, יותר ויותר מבוגרים מצמצמי דיור פונים לרכישת דירות התחדשות עירונית במרכזי הערים ■ מהן הדרישות של הקהל הזה, ועל מה יש לשים את הדגש כאשר משווקים דירות עבורו?

הקהל המבוגר מעוניין לשוב למרכזי הערים /   צילום:Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב הקהל המבוגר מעוניין לשוב למרכזי הערים / צילום:Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב

*** הכתבה בשיתוף קבוצת בכר

האוכלוסייה בישראל הולכת ומזדקנת, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפורסמו לאחרונה לרגל יום האזרח הוותיק הבין-לאומי. על פי נתוני הלמ"ס בשנת 2016 חיו בישראל 978.4 אלף תושבים בני 65 ומעלה, כלומר 11.3% מהאוכלוסייה, זאת לעומת 4% בלבד עם קום המדינה. בתחזית עתידית נמצא כי בשנת 2040 חלקם של בני 65 ומעלה צפוי לעלות ל-14.3% (1.9 מיליון איש) ובשנת 2065 ל-15.3% (3 מיליון איש).

עליית אחוז המבוגרים באוכלוסייה משליכה על היבטים שונים בחיינו, בין אם מדובר בשגרת הפנאי, עליית גיל העבודה בישראל, התאמת מערכת הבריאות למטופלים המבוגרים ואף בהתאמת ענף המגורים לפלח אוכלוסייה זה. "להערכתי כ-25 אחוז מרוכשי דירות תמ"א 38 ופינוי-בינוי הם בני חמישים פלוס, ועל יזמי הנדל"ן לתת את הדעת על כך ולהתחיל להפנים את השינוי. לא נכון כיום להתייחס למבוגרים כנישה, אלא לקחת בחשבון שמדובר בסגמנט גדול בעל כוח קניה משמעותי, ולייצר עבורו אג'נדה שיווקית מסודרת, פלח האוכלוסייה הזה הולך וגדל בישראל", כך אומר אבנר ורד, סמנכ"ל שיווק בקבוצת בכר העוסקת בהתחדשות עירונית במרכז הארץ.

- מה מעניין את המבוגרים המחפשים דירות למגורים?

"ראשית, המיקום. הקהל הזה מעוניין לגור במרכזי הערים ולא בשכונות בפאתי העיר. הם מעדיפים להיות קרובים רגלית למכולת השכונתית, לקופת החולים או לסניף הדואר וכמה שפחות להניע את האוטו. מבחינתם דירה בבניין ברחוב שקט הסמוך לרחוב המרכזי של העיר הוא מיקום אידיאלי.

"שנית, גודל הדירות. בשונה מזוגות צעירים ומשפחות משפרות דיור המחפשות דירות מרובות חדרים, אצל רוכשים מבוגרים יותר רוב הילדים כבר עזבו את הבית, כך שסוגיית החדר לכל ילד פחות רלוונטית. הם מעדיפים חללים רחבים ומאווררים על פני חדרים קטנים ופונקציונליים. אנחנו נתקלים ברוכשים הללו בכל אחד מפרויקטי ההתחדשות העירונית שלנו. בדרך כלל מגיע זוג בסביבות גיל 65, שעונה על ההגדרה של "מצמצמי דיור", רוכש דירת 4 חדרים בשטח של 100-110 מ"ר, והופך אותה לדירת 3 חדרים מרווחות מאוד, שמתאימה יותר לצרכים שלהם.

"שלישית, גמישות תכנונית. הרוכשים המבוגרים מעוניינים בכמה שיותר ממנה לאור צרכים ספציפיים ודרישות עיצוב פרטניות. גם נושא זה מתקשר לעזיבת הילדים את הבית, כעת אותם מבוגרים יכולים לוותר על הפונקציונאליות של חדרי הבית ולתת דרור לעיצובים שהם חפצים בהם. יחד עם זאת, הם בעלי ניסיון חיים ודורשים שגם תמחור השינויים יהיה הוגן ולא יקר מדי. עבורנו כחברה המהלך הזה טבעי ופשוט יחסית, והופתענו לגלות עד כמה הגישה שלנו לכל נושא התאמת הדירה לצרכים אישיים ("שינויי דיירים" - י.ג.) משמעותית ללקוחות הללו. לא אחת קורה שלקוחות מבקשים פגישת תכנון רק בשביל לוודא שהגמישות אכן אמיתית, וכשהם מזהים, שאנו זורמים עם הצרכים שלהם, הדרך לסגירת העסקה מתקצרת משמעותית".

לדברי אבנר, לאור העובדה כי עתודות הקרקע בערים הוותיקות, בייחוד במרכז הארץ, הולכות ואוזלות, יותר ויותר רוכשים מבוגרים פונים לרכישת דירות התחדשות עירונית במרכזי הערים. "לא תמיד מדובר רק על מי שגרו לפני כן באזורים מרוחקים ובפרברים ורוצים כעת לעבור למרכז העיר, במקרים רבים אלה דווקא בעלי דירות מבוגרים שגרו בבניין הישן ורוצים לשדרג את רמת חייהם, לשם כך הם מוכרים את דירתם המחודשת ועוברים לגור בדירה חדשה גדולה יותר או בקומה גבוהה יותר באותו בניין", הוא מסביר.

אבנר ורד, סמנכ"ל שיווק בקבוצת בכר / צילום: רני קציר
 אבנר ורד, סמנכ"ל שיווק בקבוצת בכר / צילום: רני קציר

- יש אלמנטים עיצוביים המאפיינים את הרוכשים האלה?

"שמנו לב לכך שהדור המבוגר מעדיף להישען כמה שפחות על טרנדים עיצוביים נוכחיים, שהם הסטנדרט בתחום ומעדיפים עיצוב בטעם אישי. זה כמובן מייצר עלויות נוספות ליזמים. כשיזם מייצר מפרט לדירות הוא מנסה לקלוע למיינסטרים בשוק ועובד על פי הסטנדרטים הקיימים באותה תקופה. כשבא רוכש שרוצה משהו אחר העלות גבוהה יותר. פעמים רבות הרוכשים המבוגרים מבקשים אלמנטים כגון ארונות מסוימים או קרמיקה מסוימת ונענים 'שכבר לא עושים את זה כך היום'. לדעתי, היזמים צריכים להיערך מראש לכך שלרוכשים מבוגרים יהיו דרישות עיצוביות מיוחדות וכך החריגה מהסטנדרט תהיה כמה שפחות יקרה עבור הלקוח".

- האם קיים הבדל בשיווק דירות לצעירים ומבוגרים?

"עולם השיווק מאמץ כל הזמן טכנולוגיות תקשורת חדשניות ופיתוחים והמצאות. בעבודה מול הפלח המבוגר צריך לזכור שיש חסמים ופחות התלהבות משיווק טכנולוגי - כמו קבלת הדמיות תלת ממדיות דרך הסלולרי וקשר שנעשה דרך המיילים והסמארטפון. לרוכשים המבוגרים חשובים יותר היחס האנושי והליווי השוטף. לעיתים הם יעדיפו להגיע לפגישה רק בשביל לראות את האדם מולם, אפילו שאת אותה אינטרקציה אפשר לבצע מהר יותר בדרך אחרת. בסוף היום, יש פה סגמנט אוכלוסיה מאוד חזק ואם צריך לבחור במה להשקיע על מנת לספק את צרכיו, אני לחלוטין בוחר במשאב האנושי שיעטוף וילווה את האנשים הללו על חשבון גאדג'טים שדרוגים ופירוטכניקה".

קבוצת בכר היא חברת נדל"ן יזמית העוסקת בהתחדשות עירונית במרכז הארץ.

לאתר החברה הקליקו כאן

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
התחדשות עירוניתתמ"א 38פינוי בינויקבוצת בכר