נגב קרמיקה: המפעל נותר סגור; ההנהלה והעובדים פתחו במו"מ

נציג ההסתדרות שמשתתף בדיונים אמר ל"גלובס" כי "קיימת נכונות של הצדדים להתכנס לפתרון שיאפשר חזרה לשגרה"

עובדי נגב קרמיקה ליד המפעל בירוחם   / צילום: דוברות ההסתדרות עובדי נגב קרמיקה ליד המפעל בירוחם / צילום: דוברות ההסתדרות
יובל אזולאי 16.10.2017

על רקע המשבר בנגב קרמיקה וסגירת המפעל שבירוחם, הבוקר (ב') החל משא-ומתן בין נציגי משרד הכלכלה והתעשייה, העובדים וההסתדרות והנהלת קבוצת נגב.

המשא-ומתן בין הצדדים עתיד להימשך במהלך הימים הקרובים, וזאת בהוראת שופט בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע, שמואל טננבוים מאתמול (א'), ולפיה הצדדים ינסו לגשר על הפערים. בנוסף, השופט טננבוים נעתר לבקשת ההסתדרות והורה לבטל את מכתבי הזימון לשימוע לפני פיטורים שקיבלו בסוף השבוע 138עובדי המפעל.

את משרד הכלכלה ייצג בישיבת המשא-ומתן המנכ"ל שי רינסקי, את ההסתדרות והעובדים יצגו מזכיר האיגוד המקצועי במרחב נגב - מרכז, תומר מרציאנו, ויו"ר הוועד יעקב צרפתי, ואת הנהלת החברה יצג מנכ"ל קבוצת נגב אורי גלבוע.

קבוצת נגב נרכשה בתחילת השנה בידי קרן ויולה ושם נימקו את החלטתה לסגור את המפעל שבירוחם תוך פיטורי עובדיו בכך שהצעה לתוכנית הבראה שהיא הציגה להסתדרות ולעובדים נדחתה על ידם בתוקף.

תוכנית ההבראה שהוצעה בידי ההנהלה כוללת פיטורים של כ-40 עובדים לצד קיצוצי שכר נרחבים בקרב שאר העובדים. זאת, כך לפי קבוצת נגב, בשל הפסדים בהיקף של כ-2 מיליון שקל מדי חודש ובשל קשיי תחרות עם אריחים שמיובאים מטורקיה, מסין ומאיטליה. לטענת מנכ"ל קבוצת נגב גלבוע, במצב הדברים הקיים אין למפעל בירוחם תוחלת ולפיכך יש לסגור אותו.

נציג ההסתדרות הכללית, תומר מרציאנו, אמר היום בשיחה עם "גלובס" כי "קיימת נכונות של כל הצדדים להתכנס לפתרון שיאפשר חזרה לשגרה במפעל, תוך יצירת עוגן של עבודה איכותית בפריפריה. אנחנו מאמינים במפעל נגב קרמיקה ונדון בכל הסוגיות לגופן, בניסיון ליישב את המשבר".

בית הדין האזורי לעבודה קבע אתמול כי המשא-ומתן בין הצדדים יימשך עד סוף החודש, ואז יתקיים על הנושא דיון נוסף. בית הדין נעתר לבקשת קבוצת נגב לקיים את ההידברות בזמן שהמפעל סגור - וזאת על רקע מצבה הכספי של החברה. בתקופה זו העובדים יקבלו משכורות - כחוק.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן שוחח בימים האחרונים עם ראש מועצת ירוחם מיכאל ביטון על המשבר בנגב קרמיקה, ועל ההשפעה של הסגירה האפשרית של המפעל על מצב התעסוקה באזור.

הגורמים המקצועיים במשרד הכלכלה החלו לבחון בימים האחרונים מהלכים אפשריים למתן סיוע ממשלתי לנגב קרמיקה, וזאת בניסיון להיטיב עם מצבו. אחת האפשרויות שנבחנות היא להעמיד למפעל סיוע באמצעות קרן הסיוע למפעלים במצוקה. בחינה זו נמשכת, אך עדיין לא ברור אם מקרה זה עומד בקריטריונים לקבלת סיוע מהקרן.

גורמים ממשלתיים ציינו כי בשנתיים האחרונות נפתחו באזור דימונה 8 מפעלים חדשים, ובחודשים הקרובים צפויה החלטה על פתיחה של שני מפעלים נוספים. זאת, תוך הרחבת היצע מקומות התעסוקה באזור הנגב. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הסתדרות העובדים הכללית החדשהמפעליםנגב קרמיקהפיטוריםמשרד הכלכלה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.