ההסתדרות מבקשת צו מניעה לפיטורים בנגב קרמיקה: "צעד ברוטלי"

בבקשה לצו מניעה למהלכים של הנהלת נגב קרמיקה טענה ההסתדרות כי מצבה של החברה היה ידוע לקרן ויולה ■ "לא לתת להנהלה לקחת את העובדים בני ערובה"

נגב קרמיקה ירוחם  / צילום: איל יצהר נגב קרמיקה ירוחם / צילום: איל יצהר
יובל אזולאי 13.10.2017

ההסתדרות הכללית הגישה אחר-הצהריים לבית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע בקשה להוצאת צו מניעה נגד פיטורי 140 עובדי נגב קרמיקה שבירוחם. ההסתדרות טוענת באמצעות עורכי הדין אלעד מורג ויערה צישינסקי כי הנהלת המפעל נהגה בחוסר תום לב במהלכיה אל מול ההסתדרות ואל מול ועד העובדים במפעל. בית הדין התבקש לקבוע דיון דחוף בנושא.

בבקשה נטען כי היום (ו') בבוקר מצאו עובדי היצור במפעל נגב קרמיקה את שעריו נעולים ומאבטחים שנשכרו בידי ההנהלה מנעו את כניסתם לעבודה וזאת בלי שקדמה לכך הודעה. עוד נטען כי בתחילת החודש התקיימה בין נציגות העובדים להנהלת המפעל פגישה, שבמהלכה הוצגה לעובדים תכנית הבראה לחברה.

עורכי הדין מורג וצישינסקי טענו כי התכנית שהוצגה לעובדים "כללה שורה של גזירות שמרסקות באופן מוחלט את ההסכם הקיבוצי שחל במפעל, את מעמד העובדים שמתפרנסים בו ורשימת מפוטרים- שהם כ 35% מעובדי המפעל. הנהלת המפעל הבהירה כי לא תהיה סובלנית להערות או לשינויים בתכנית".

לטענת עורכי הדין, בקשה של נציגות העובדים מההנהלה לנתונים נוספים שנוגעים לתכנית ההבראה- נענתה בסירוב וזמן קצר לאחר מכן, שוגרו מכתבי זימון לשימוע לקראת פיטורים לעובדי המפעל.

בבקשה להוצאת צו מניעה למהלכיה של הנהלת נגב קרמיקה טענה עוד ההסתדרות כי מצבה של החברה היה ידוע לקרן ויולה, שרכשה אותה כבר לפני כחצי שנה מהבעלים הקודמים שלה. כך, נטען כי הנהלת החברה שוקדת מזה חודשים ארוכים על תכנית הבראה מקיפה- כך שלא ברורה הבהילות שבה היא נהגה בהודעת הסגירה של החברה ובפיטורי עובדיה: "בית הדין הנכבד יתבקש שלא לתת להנהלת החברה לקחת את עובדיה בני ערובה במהלך להגשת יעדיה העסקיים", נכתב בבקשה שהגשה לבית הדין האזורי לעבודה.

בתוך כך, יו"ר ההסתדרות הכללית, אבי ניסנקורן ביקר בחריפות את התנהלות נגב קרמיקה והגדיר את הודעות הפיטורים ששללה לעובדיה כ"צעד ברוטלי וחד צדדי". לדברי ניסנקורן "על הנהלת נגב קרמיקה להתעשת, למשוך את מכתבי הפיטורין ולשוב לשולחן המו"מ. כל התייעלות תיעשה רק בדרך של הידברות ואני מאמין כי בית הדין לעבודה יקבל את ההסתדרות לצו מניעה שימנע את המהלך הכוחני של הנהלת נגב קרמיקה".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הסתדרות העובדים הכללית החדשהנגב קרמיקהפיטוריםבית דין לעבודהויולה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.