הנהלת נגב קרמיקה מאיימת לסגור את המפעל בירוחם

140 עובדים בסכנת פיטורים ■ במכתב ששלחה לעובדים כתבה ההנהלה, בין היתר, כי המפעל מייצר הפסדים אשר עלולים למשוך את כל החברה למצב מסוכן

נגב קרמיקה / צילום:איל יצהר נגב קרמיקה / צילום:איל יצהר
יובל אזולאי 13.10.2017

עוד מכה לתעסוקה בדרום הארץ: הנהלת נגב קרמיקה מאיימת לסגור את מפעל החברה בירוחם, ולפטר את 140 עובדיו. העובדים שהגיעו הבוקר (ו') לעבודה נתקלו במאבטחים ובשערים סגורים, והם צפויים להיות מזומנים לשימועים לפני פיטורים.

במכתב ששלחה לעובדים כתבה ההנהלה כך: "בצער רב אנו כותבים אליכם מכתב זה. מזה מספר חודשים, לאחר רכישת המפעל באפריל האחרון, עוסקת הנהלת נגב ובעלי הקבוצה בסוגיית עתיד המפעל. מצד אחד יש לנו רצון אמיתי להמשיך לייצר במפעל בהיותו מקור לגאווה ישראלית ומקור פרנסה לעשרות משפחות בנגב. מצד שני, המפעל מייצר הפסדים אשר עלולים למשוך את כל החברה למצב מסוכן. דברים אלו אינם חדשים לכם. מיום כניסתנו לחברה שיתפנו והצגנו לכם את תמונת המצב העגומה של המפעל".

בהמשך מתאר מנכ"ל קבוצת נגב אורי גלבוע את הסיבות לקשיים: יבוא קרמיקה מסין, מטורקיה ומספרד, ניסיונות שלא צלחו לקבל סיוע ממשרד הכלכלה ולטענתו משיכת זמן מצד ההסתדרות בדיונים על תוכנית התייעלות. לדבריו, המפעל מפסיד מדי חודש 2 מיליון שקל (לעומת עלויות היבוא).

"זה מהלך אטום של הנהלת החברה", אמר היום יו"ר ועד העובדים יעקב צרפתי: "דיברו איתנו לפני ראש השנה על הצורך בתכנית הבראה אבל לא העלינו על דעתנו שיניחו לכולנו באמצע הלילה, בין חג לשבת מכתבי פיטורין. כולנו המומים, עומדים מול השערים של המפעל ולא מאפשרים לנו להיכנס אליו. הנהלת החברה שכרה שירותים של חברת אבטחה - ומאבטחים מונעים מאיתנו להתקרב לשער המפעל, מקום שאני עובד בו יותר מ 30 שנה".

תומר מרציאנו, יו"ר איגוד מקצועי במרחב הנגב של ההסתדרות הכללית אמר כי על רקע האירועים שאותם הגדיר "חד צדדיים" יש בכוונת ההסתדרות הכללית לפעול להוצאת צווי מניעה לפיטורי העובדים בבית הדין לעבודה: "ערב ראש השנה החברה הציגה לעובדים תכנית התייעלות שכוללת קיצוצי שכר, צמצום של רכיבי בהסכם הקיבוצי ופיטורים של כ-35 מ-140 העובדים. סיכמנו שניכנס למו"מ אבל הופתענו מהמהלך הזה, שנעשה בין חג לשבת. ממש באישון לילה ובצורה חד צדדית ובלי מו"מ".

מההסתדרות הכללית נמסר: "אנחנו דוחים מכל וכל את התנהלותה הבריונית של ההנהלה ואת טענותיה. לפני החג התקיימו מספר פגישות של משא ומתן, וזה היה אמור להימשך מיד אחריו. ההסתדרות תפנה בשעות הקרובות לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה".

ממשרד הכלכלה נמסר בנוגע למשבר בנגב קרמיקה כי עד כה לא התקבלה כל בקשה לקבלת סיוע מטעם הנהלת נגב קרמיקה: "ככל שתתקבל בקשה כזאת, נעמוד לרשות החברה בכל הכלים שעומדים לרשותנו".

מנגב נמסר: "ההחלטה על סגירת המפעל התקבלה בלב כבד, לאחר עבודה יסודית ומאומצת לקידום תוכנית הבראה והתייעלות מקיפה, שלצערנו נדחתה במלואה על ידי נציגי ועד העובדים. מבחינתנו העובדים הם לב ליבו של כל עסק, וללא הרתמות מלאה שלהם, אין כדאיות בהפעלת המפעל. היקף הפעילות של המפעל מהווה 15% בלבד מפעילות נגב, ולכן לא תהיה פגיעה בפעילות קבוצת נגב או באספקת הזמנות קיימות ועתידיות".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הסתדרות העובדים הכללית החדשהירוחםמפעליםנגב קרמיקהפיטורים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.