לונדון מסמנת לאובר את הדרך החוצה; החברה תערער

רישיונה של חברת ההסעה השיתופית לא יחודש, בתמיכת ראש העיר ■ 40 אלף נהגים יאבדו מקור הכנסה?

מונית אובר בלונדון / צילום: רויטרס מונית אובר בלונדון / צילום: רויטרס
שירות גלובס 22.09.2017

רשות התחבורה העירונית של לונדון הודיעה היום (ו') כי לא תחדש את רישיונה של חברת ההסעה השיתופית אובר לפעול בעיר, בנימוק שהחברה אינה "כשירה וכשרה" לכך. הרישיון האמור יפוג ב-30 בספטמבר.

בנוסף, ציינה הרשות את גישתה של אובר באשר לדיווחים על עבירות פליליות, וכן את השימוש שהחברה עושה בתוכנה המקשה על פעילותם של גורמים רגולטוריים ורשויות אכיפת החוק, ומונעת מהם פיקוח יעיל על הנעשה באפליקציה.

ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, אמר כי הוא תומך בהחלטה באופן מלא.

בתגובה רשמית, הודיעה אובר כי תערער משפטית על ההחלטה באופן מיידי. אם אכן תגיש אובר ערעור, היא תוכל להמשיך לפעול בעיר עד תום ההליכים.

אובר טענה כי עמדת הרשות העירונית וראש העירייה חאן נובעת מ"קבוצה קטנה של אנשים שמעוניינת להגביל את אפשרויות הבחירה של הצרכן". אובר ציינה גם כי ההחלטה צפויה לשלול מקור הכנסה מכ-40 אלף נהגים ולמנוע מתושבי העיר אפשרות תחבורתית נוחה וזולה. כ-3.5 מיליון מתושבי לונדון השתמשו בשירותיה של אובר מאז החלה לפעול בעיר.

לאורך שנות פעילותה, עוררה אובר מספר מחלוקות ברחבי העולם סביב נושאים שונים, בהם בטיחות הנוסעים, בדיקות רקע הנהגים והתגמול המועבר להם. החברה פועלת בקרוב ל-700 ערים בעולם.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
לונדוןתחבורהתחבורה שיתופיתאוברסדיק חאן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.