האזינו: שר האוצר כחלון יוצא נגד מתקפת בנט ושקד על העליון

"לא רוצה לחיות במדינה בלי ביקורת שיפוטית" ■ "בית המשפט העליון - המעוז האחרון של החלשים. החזקים רוצים להרוס אותו כי זה מפריע להם"

משה כחלון, שר האוצר (צילום: תמר מצפי) משה כחלון, שר האוצר (צילום: תמר מצפי)
שירות גלובס 20.09.2017

בראיון חג שנתן היום (ד') לתחנת הרדיו 101.5, התבטא לראשונה שר האוצר משה כחלון בנוגע לתוכנית המוצעת על-ידי שרת המשפטים איילת שקד ושר החינוך נפתלי בנט, לפיה יצומצמו סמכויות בג"ץ לפסילת חוקים באמצעות חקיקת "פסקת התגברות".

מדברי כחלון: "לא אהבתי את פסיקת בג"ץ בנושא הגיוס, יש לנו שנה לתקן אותו, ונעשה זאת. לא אהבתי גם את הפסיקות נגד מס דירה שלישית ובנושא המסתננים. למרות זאת אני נגד 'פסקת ההתגברות' של השרים בנט ושקד; זה יפגע בדמוקרטיה".

כחלון הוסיף: "אני שומר על שלטון החוק ועל בית המשפט העליון, אני לא רוצה לחיות במדינה שלא תהיה בה ביקורת שיפוטית ושאנשים ייעלמו פה בלילות. אנחנו לא רוצים להיות שם. אבל לצד כל החלטות האחרונות של בג"ץ, אם אני אוהב אותן? התשובה היא לא. אם צריך אז אפשר לתקן. לא להרוס".

לסיכום אמר כחלון: "אני נגד פסקת ההתגברות, אני בעד הגיוס בחוק. אני אתמוך בו. אנחנו נתקן את החוק, נתנו לנו שנה. בלי לפגוע בשלטון החוק ובבית המשפט העליון. בית המשפט העליון זה המעוז האחרון של החלשים, תבינו את זה. החזקים רוצים להרוס אותו כי זה מפריע להם. אני לא אוהב את הפסיקות נגד מס דירה שלישית ונגד המסתננים. אבל בסוף בתמחור הכללי, עדיף לפנות למסגרת שבה יש היררכיה, יש בתי משפט, משטרה, פרקליטות ממשלה וכנסת. יש לשמור על זה".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בית המשפט העליוןמשה כחלוןבג"ץנפתלי בנטאיילת שקד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.