כ-25 אלף נרשמים בהגרלה הגדולה השנייה של מחיר למשתכן

שר האוצר כחלון על ההגרלה ל-11.5 אלף דירות מוזלות: "לא היה לנו ספק שהזוגות הצעירים יביעו אמון מלא בתוכנית, למרות כל הגורמים האינטרסנטיים שמנסים לפגוע בה - מה שמוכיח שוב שהם קבוצת הלחץ הגדולה והחשובה בישראל"

משה כחלון משה כחלון
אורי חודי 19.09.2017

הסתיימה ההרשמה להגרלה הגדולה השנייה של מחיר למשתכן. נזכיר כי הגרלה זו שנפתחה ב-3 לספטמבר להרשמה כוללת כ-11.5 אלף יחידות דיור מוזלות ב-22 פרויקטים במקומות שונים ברחבי הארץ. עם סיום ההרשמה עולה כי להגרלה הגדולה השנייה נרשמו 24,428 זכאי מחיר למשתכן.

בהגרלה זו השתתפו פרויקטים ביישובים בית שאן, חצור הגלילית, כרמיאל, נשר, עכו, קריית ביאליק, קריית טבעון, אור יהודה, בית דגן, בית שמש, חדרה, יבנה, מודיעין, נתניה, ראש העין, ראשון לציון, רמת גן, שוהם, אשקלון, באר שבע, דימונה ושדרות.

עוד טרם פירוט היישובים השונים מעניין לציין כי בארבע ערים נרשם ביקוש מועט מצד זכאי התוכנית הממשלתית, ביקוש (מספר הנרשמים) שהיה נמוך יותר ממספר הדירות שיצאו להגרלה. מדובר בבאר שבע, עכו, כרמיאל וגם קריית ביאליק.

מנתוני ההרשמה שנקלטו עד הבוקר (ג'), עולה כי היישובים המבוקשים ביותר לפי סדר יורד הם: ראשון לציון (9,347 נרשמים), בית שמש (6,580 נרשמים), מודיעין (6,542 נרשמים), רמת גן (5,632 נרשמים), בית דגן (3,876 נרשמים) ואור יהודה (3,004 נרשמים). עוד עולה מהנתונים, כי ברוב הרשויות עולה מספר הנרשמים להגרלה על כמות יחידות דיור.

במקביל, היישובים בהם נרשם ביקוש נמוך יחסית הם דימונה, שם נרשמו 60 זכאים בלבד וחצור הגלילית עם 105 נרשמים. בדימונה, יצאו להגרלה 59 דירות מוזלות בסך הכל, כך שכמעט כל הזכאים שנרשמו להגרלה יוכלו לזכות בדירה. עוד נציין כי בבאר שבע, מספר הנרשמים נמוך יחסית למספר יחידות הדיור שהשתתפו בהגרלה. כך, בעיר הדרומית יצאו להגרלה 1,584 דירות מוזלות סך הכל אבל מניין הנרשמים עומד על 826 בלבד. המשמעות היא שלא רק כל מי שניגש ככל הנראה יזכה, אלא גם שלא מעט דירות יישארו על המדף. בעוד דירות אלו יחזרו לשיווק נוסף, שהפעם יופנה גם לסדרה ב', ההיצע הגדל לעומת הביקוש הנמוך מעלה שאלה האם בבירת הנגב היצע גדול מידיי יחסית לביקוש או במקביל, מחירים שאינם אטרקטיביים לזכאים.

במקביל, באר שבע היא כאמור לא העיר היחידה בה נרשם עודף היצע לעומת הביקוש. מצב דומה ניתן למצוא גם בכרמיאל, שם יצאו להגרלה 786 דירות מוזלות סך הכל כאשר מניין הנרשמים עומד על 289 בלבד, בעיר עכו שם יצאו להגרלה 487 דירות מוזלות אך מספר הנרשמים עומד על 136 בלבד וגם בקריית ביאליק שם נרשמו 121 זכאים לעומת היצע של 149 דירות מוזלות. עפי שניתן לראות מדובר הערים בפריפריה וייתכן שמצב זה מעיד על ביקוש נמוך יחסית לדירות מוזלות בערים אלו. אולם, בנקודה זו חשוב להשכיר כי מדובר בהגרלה שהופנתה לסדרה א', ולא מן הנמנע שבסדרה ב', המונה קרוב ל-50 אלף זכאים נוספים, הביקוש בערים אלו, כמו בערים נוספות יעלה מחדש.

ממשרד האומר ומשרד הבינוי והשיכון נמסר כי במהלך התקופה הקרובה תשלח הודעה לזכאים שנרשמו להגרלות במסגרת ה"הגרלה הגדולה", שתפרט את ההגרלות אליהם הם רשומים, כך שיוכלו לוודא שאכן נרשמו לכל ההגרלות שהיו מעוניינים ובמסגרת זו יוכלו לשנות את המיקומים שביקשו.

שר האוצר משה כחלון אמר היום כי "רק אתמול הארכנו את תכנית מחיר למשתכן בשנתיים נוספות עד לסוף 2019. המשמעות היא עשרות אלפי דירות במחירים הוגנים לזוגות צעירים. נמשיך בכל הכוח ולא נעצור עד שאחרון הזכאים יקבל דירה במחיר למשתכן. לא היה לנו ספק שהזוגות הצעירים יביעו אמון מלא בתוכנית, למרות כל הגורמים האינטרסנטים שמנסים לפגוע בה, מה שמוכיח שוב שהם קבוצת הלחץ הגדולה והחשובה בישראל".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הגרלהמשה כחלוןשוק הדיורמחיר למשתכן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.