הבורסה בתל אביב ננעלה במגמה מעורבת לקראת ראש השנה

מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר לרגל החג  ■ פתיחה חיובית בוול סטריט ■ טבע חזרה עם פער ארביטראז' שלילי מניו-יורק, אך מחקה את חלקו

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
שירה קרפיק ספיר 19.09.2017

הבורסה בתל-אביב סיימה היום (ג') את שבוע העבודה המקוצר לרגל חג ראש השנה שיחול מחר. בורסות וול סטריט רושמות עליות שערים.

 

הימים הקרובים צפויים להיות מלאי אירועים בעלי השפעה על השווקים הפיננסיים, עם פגישה נוספת שתחל היום של הפדרל ריזרב, ועיני המשקיעים נשואות לראות מה תהיה החלטת הריבית, בארה"ב כמו גם ביפן. שיעורי הריבית לא צפויים להשתנות החודש, אולם גוברות ההערכות כי בפגישת הפד במהלך חודש דצמבר קיים סיכוי של למעלה מ-50% כי תוכרז העלאת ריבית.

מחר יפרסם הפדרל ריזרב את החלטת הריבית מטעמו, ופעילי השוק יתמקדו בדבריה של הנגידה ג'נט ילן ויחפשו רמזים באשר לעיתוי העלאות ריבית עתידיות, כמו גם התייחסויות בנוגע לאינפלציה. גם ביפן צפויה החלטת ריבית מחר, והריבית צפויה להישאר ללא שינוי.

במהלך השבוע צפויים גם להתפרסם בארה"ב שלל נתוני מאקרו מענף הבנייה, כולל התחלות בנייה והיתרים, כמו גם מדד המחירים ומכירות הבתים הקיימים. 

ביום ו' תנאם מיי, בעוד הדיונים בנוגע ליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי נמשכים. בריטניה אמורה לעזוב את האיחוד במארס 2019, ומיי צפויה להציג מתווה ליחסים בין הממלכה ליבשת בשנים הקרובות.

מניות הפארמה, ביניהן מיילן וטבע  (4978 ,‎+0.57%‏) , המשיכו לרכז עניין שלילי. טבע בלטה בעיקר על רקע הדיווחים מאתמול כי שלימה את מכירת עסקי בריאות האישה שלה, לצורך צמצום היקף החובות האדיר של החברה. החברה דיווחה כי חתמה על שני הסכמים למכירת יתרת פעילותה בתחום המוצרים לבריאות האישה תמורת 1.38 מיליארד דולר. 

פרוטרום  הוסיפה אף היא לרכז עניין.

סלקום  (1485 ,‎0.00%‏) ריכזה עניין שלילי.

בנק פועלים  (3262 ,‎+1.18%‏)  עמד במוקד לאור הדיווחים כי השלים באחרונה גיוס פיקדונות ממוסדיים בהיקף של 900 מיליון שקל.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הבורסה בת"א
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.