מותג האופנה ברברי החליט להבליט מחדש את דוגמת המשבצות

חברת האופנה גם מהמרת על צמיחה בביקוש לתיקי יד, בניסיון להצטרף למגמת ההבראה בתעשיית מוצרי המותרות

תיק של ברברי /  צילום: רויטרס תיק של ברברי / צילום: רויטרס

ברברי (Burberry) מהמרת על צמיחה בביקוש לתיקי יד ומבליטה את דוגמת המשבצות שהפכה לסמלה המסחרי, בעוד המנכ"ל החדש מרקו גובטי עושה מאמצים להצטרף למגמת ההבראה בתעשיית מוצרי המותרות.

בתצוגת האופנה הגדולה הראשונה שלה לאחר כניסתו של גובטי לתפקיד ביולי, הציגה יצרנית מעילי הגשם כמה תיקים גדולים והפיכים. "כבר בנינו פלטפורמה טובה מאוד בשוק האקססוריס ומוצרי העור, ואני חושב שיש לנו הזדמנות גדולה בשוק הזה", אמר גובטי באחד הריאיונות הראשונים שהעניק לאחר שעבר לברברי מיריבתה הצרפתית סלין (Celine) של LVMH. "אני סמוך ובטוח שזה יהיה תחום צמיחה גדול עבורנו".

בהתמקדותו בתיקים מחקה גובטי את האסטרטגיה של שתי חברות אחרות - לואי ויטון שבבעלות LVMH והרמס - שמרבית רווחיהן מגיעים ממוצרי עור ושמתאוששות מהאטה בת כמה שנים באסיה.

תוצאותיה הרבעוניות האחרונות של ברברי שיקפו סימני התחזקות בסין, אך המותג עדיין זקוק לתנופה נוספת לאחר שקיצץ את קווי Brit ו-London הזולים שלו, ויצא מחנויות כלבו רבות בארה"ב מכיוון שההנחות הכבדות שהוענקו בהן מנעו ממנו לממש את שאיפותיו בתחום היוקרה.

גובטי החליף בתפקיד המנכ"ל את כריסטופר ביילי, שממשיך לשמש כדירקטור קריאייטיב

תצוגת האופנה שנערכה בשבוע האופנה הלונדוני סיפקה את הרמזים הראשונים על הכיוון היצירתי החדש של ברברי התיקים הגדולים, מעילי הגשם וכובעי הבייסבול החדשים היו מעוטרים בהבלטה בדוגמת המשבצות הקלסיות של ברברי. במהלך 15 שנות כהונתו בחברה צמצם ביילי את השימוש בדוגמה זו, מכיוון שהיא אומצה כסמל לתרבות הרחוב הבריטית והדבר שחק את האקסקלוסיביות שלה.

גובטי הדגיש כי ברברי תמשיך להיות מותג בגדים ומעילים, אך ציין כי החברה מתכננת להשיק מספר גדול של אקססוריס נוספים. קטגוריות מוצר אחרות בעלות פוטנציאל התרחבות גבוה כוללות את קטגוריית הנעלים, לדברי גובטי. "צוותי העיצוב נלהבים, כפי שאתם יכולים לראות", אמר גובטי. "יש המון חדשנות".

סמנכ"לית הכספים ג'ולי בראון אמרה שהחברה רושמת התקדמות במאמציה למכור מספר רב יותר של פריטים בחנויות של עצמה, ובמחיר גבוה יותר, במקום בחנויות של חברות אחרות. פעילות הקמעונאות מהווה כעת 78% מסך ההכנסות בעולם, לעומת 50% לפני עשר שנים, לדברי בראון. "שם המשחק הוא לרומם את מותג ברברי", אמרה בראון.

זה זמן רב שמעמדו של ברברי כמותג יוקרתי חזק יותר באסיה מאשר בארה"ב, והדבר מקשה על החברה למקד את מוצריה. אך גובטי ציין כי למרות שחלקי עולם שונים מציבים בפני החברה אתגרים שונים, ממשיך מותג ברברי להיות חזק בקנה מידה עולמי. "על הבסיס הזה אנחנו יכולים לבנות המון", הוסיף גובטי.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אופנהעיצוב אופנה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.