המפכ"ל על חקירות נתניהו: "תהיה שנה מורכבת, נהפוך כל אבן"

רב-ניצב רוני אלשיך על גיוס עדי המדינה בתיקים 1000 ו-3000: "כשהמשטרה מגייסת עד מדינה, אנחנו יודעים בדיוק מה הוא אמור לספק לנו; אם העד לא מספק את מה שהיה צריך, ההסכם מבוטל"

רוני אלשיך / צילום: רויטרס רוני אלשיך / צילום: רויטרס
חן מענית 18.09.2017

"כשהמשטרה מגייסת עד מדינה, אנחנו יודעים בדיוק מה הוא אמור לספק לנו, ואנחנו עושים את השיקול האם אנחנו רוצים לקנות את מה שהוא נותן בהסכם עד מדינה. לא מגייסים סתם עד מדינה. אם העד לא מספק את מה שהיה צריך, ההסכם מבוטל" - כך אמר היום (ב') מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך.

הדברים נאמרו על רקע גיוסם של עדי מדינה רבים לאחרונה בין היתר בתיקים 1000 ו-3000. נזכיר כי בתיק הראשון, שעוסק בחשד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל מתנות וטובות הנאה מאנשי עסקים בהם ארנון מילצ'ן, גויס כעד מדינה ארי הרו, לשעבר ראש סגל משרד ראש הממשלה; ואילו בתיק 3000, תיק הצוללות וכלי השיט, משמש כעד מדינה מיקי גנור, שהיה נציג יצרנית כלי השיט הגרמנית טיסנקורפ.

אלשיך הוסיף ואמר היו כי "אנחנו הולכים לשנה מורכבת", והתייחס בכך לחקירת נתניהו ולפרשת הצוללות. לדברי המפכ"ל, "אנחנו הופכים את כל האבנים כדי להגיע לחקר האמת, כדי שלא ייווצר מצב שבו יגידו שלא התעמקנו ופעלנו בנושא כזה או אחר".

אלשיך רמז כי בימים הקרובים תהיה התפתחות משמעותית בפרשת הצוללות. "פעילות רבה נעשית תוך דגש על דרגים בכירים יותר ממה שנחקרו או נעצרו לאחרונה", אמר אלשיך.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בנימין נתניהומשטרת ישראלעד מדינהרוני אלשיךפרשת הצוללות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.