גאדג'טים: לפטופ 15 אינץ' של אסוס - משקל קל ומחיר סביר

דגם ה-VivoBook S510U הוא מחשב דק עם חומרה טובה, אשר מה שעושה אותו למוצלח זה המחיר והתמורה שמקבלים ■ הוא נמכר גם בדגמים עם חומרה חלשה יותר, אבל במחירים העומדים על אזור ה-3,000 שקל

צחי הופמן 17.09.2017

בתערוכת קומפיוטקס האחרונה בטיוואן הציגה חברת אסוס את ה-VivoBook S - לפטופ עם חומרה חזקה ועיצוב מרשים ביחס למחיר שהוא נמכר בו. דגם ה-VivoBook S510U נחת לאחרונה בארץ, כאשר המטרה שלו היא לקרוץ לאנשים שפחדו לרכוש לפטופי 15 אינץ', בגלל הגודל העצום שלהם.

אנשי אסוס ניסו ליצור לפטופ עם תג מחיר סביר, אבל עם תכונות שאנחנו רגילים למצוא במחשבים יקרים יותר. למשל, מסגרת דקיקה למסך, מעבד גראפי נפרד וזיכרון עבודה גבוה. כל אלו אומנם באו על חשבון דברים מסוימים, למשל, מסך רק ברזולוציית Full HD. בכל אופן, לאסוס יש עכשיו בשוק לפטופ, המשתלב בצורה טובה עם תקופת החזרה ללימודים של הסטודנטים.

מסך: ל-S510U יש מסך 15.6 אינץ', מדובר במסך גדול, שבדרך כלל הופך את הלפטופ למגושם. מהנדסי אסוס, חתכו את המסגרת בצורה משמעותית, כך שהמקום שהוא תופס הוא זה של מסך 14 אינץ'. מדובר ביחס גוף של 80%. המסך רק ברזולוציית Full HD.

ביחס לתג המחיר, זה בסדר גמור, אבל תמיד נחמד לצפות בסרטים באיכות גבוהה יותר ביו טיוב ונטפליקס. בכל אופן, איכות התמונה נהדרת ומגיעה לרמת חדות גבוהה. למסך יש זווית צפייה של 178 מעלות, אבל היא רחוקה מלהיות מושלמת כאשר מסתכלים מהצדדים. רמת התאורה האחורית סבירה, היה נחמד למעט יותר תאורה. המסך עצמו לא מבריק, כך שהיתה רק מעט השתקפות, אם בכלל.

עיצוב: צבע שמפניה נעים לעין וגוף אלומיניום, עושים את הלפטופ הזה למרשים, במיוחד שמסתכלים על העובי שלו (17.9 מ"מ), המסגרת הדקה של המסך והמשקל העומד על רק 1.5 ק"ג. המשקל הנמוך יחסית של ה-S510U, לצד הגודל שלו, אפשרו לי לסחוב אותו כל יום בתיק הגב, מבלי להתייאש שלא לקחתי איתי לפטופ קטן יותר.

חומרה: כוח העיבוד של ה-S510U יספק כל אחד והוא בהחלט מרשים (לקטגוריה של הלפטופ). את המחשב מריץ מעבד i7 של אינטל מהדור השביעי, 16 ג'יגה זיכרון עבודה, כרטיס גראפי GeForce 940MX של NVIDIA עם 2 ג'יגה זיכרון עבודה, שכנראה יתאים לגיימרים קלים וגם כונן SSD מהיר בנפח 256 ג'יגה, עליו מותקנת מערכת ההפעלה.

בנוסף, יש גם כונן סטנדרטי בנפח 1 טרה עבור אחסון של סרטים, תמונות ושאר התוכן של המשתמש. פיצול לשני כונני אחסון, כאשר אחד מהם הוא מסוג SSD, הוא דבר נפוץ. בצורה הזו, מערכת ההפעלה מותקנת על הכונן המהיר והמחשב עובד יותר מהר, כאשר שאר התוכן מותקן על כונן בנפח גדול יותר, אבל גם קצת יותר איטי. הרמקולים המשולבים כאן, מספקים ביצועים סבירים, אבל המיקום שלהם בתחתית המחשב, גרם להם הרבה פעמים להיחסם, כאשר הלפטופ ישב על הברכיים שלנו.

חיבורים: הבעיה בחלק מהלפטופים החדשים, שאין להם כמעט חיבורים. ב-S510U אין בעיה כזו. יציאת HDMI סטנדרטית עבור חיבור למסך מחשב גדול, כניסת USB-C חדישה, כניסת USB 3.0 ועוד 2 כניסות USB 2.0 וקורא כרטיסי זיכרון (SD). היינו שמחים אם אסוס גם הייתה מצרפת לערכה מתאם עבור חיבור LAN.

מקלדת ועכבר: המקלדת מרווחת והיא כוללת תאורה אחורית. לא מצאנו בה איזו בעיה מיוחדת שהפריעה, למעט הגמישות שלה בלחיצות חזקות. משטח העכבר מספק עבודה סבירה, אבל עדיין כזה הדורש שימוש בעכבר חיצוני. אפשר גם למצוא בו סורק טביעות אצבע. זה מהיר ורוב הזמן לא התבלבל, כאשר רצינו להיכנס לווינדוס 10 בזריזות, מבלי להקליד סיסמא.

סוללה: הסוללה סיפקה ביצועים בינוניים, כאשר היא החזיקה 4 שעות עם הגדרות ביצועים גבוהים, חיבור ל-WiFi ותאורה אחורית מלאה.

בשורה התחתונה, ה-VivoBook S510U הוא מחשב דק עם חומרה טובה, אשר מה שעושה אותו למוצלח זה המחיר והתמורה שמקבלים. כדאי לשים לב, שסדרת המחשבים הזו נמכרת גם עם חומרה חלשה יותר, אבל במחירים העומדים על אזור ה-3,000 שקל, מה שהופך אותם אפילו ליותר אטרקטיביים לקהלים היכולים להסתדר עם כוח עיבוד חלש יותר.

מחיר: 4,700 שקל (שלוש שנים אחריות)

ציון: 8.5

■ צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.   

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אסוס (ASUS)גאדג'טיםלפטופ
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.