תקליטן שחותם אבטלה ולא רשם 26 אלף ש': "יש לי קצת בלגן"

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בעסקים ממגוון תחומים באזור גוש דן - כ-13% מהם לא רשמו הכנסות כדין ■ במשרד עו"ד נמצא צ'ק בסך כ-15 אלף שקל בתוך מעטפת הפקדה; עורך הדין הסביר: "דעתי הוסחה" ■ גילוי מרצון – כל מה שצריך לדעת

רשות המסים רשות המסים
יפעת פרייז 13.09.2017

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת רישום הכנסה באזור גוש דן. במסגרת המבצע, שנוהל על-ידי פקידת שומה גוש דן, נערכו 167 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עלה כי כ-13% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

בביקורת שנערכה אצל תקליטן באירועים, נמצא כי הוא חותם אבטלה ולא רשם כנדרש הכנסה של כ-26,000 שקל. התקליטן הסביר: "יש לי קצת בלגן, אבל לקראת סוף שנה אני עובר על הדברים ועושה סדר".

אצל שיפוצניק אצלו נערכה ביקורת, גילו המבקרים כי הוא לא רשם שני צ'קים בסך כולל של כ-16,000 שקל שנפדו בצ'יינג'. השיפוצניק טען: "אבדוק שוב".

בביקורת שנערכה אצל נגר נמצא כי הוא לא רשם 2,000 שקל שקיבל מספר ימים לפני הביקורת ו-200 שקל מזומן שקיבל ביום הביקורת. הנגר הסביר: "בסוף העבודה אני רושם את הכול".

במשרדו של רואה חשבון בו נערכה ביקורת, התגלו 5 צ'קים לא רשומים בסך 3,000 שקל. רואה החשבון הסביר בתגובה: "לא הספקתי לרשום".

בחנות פירות וירקות אליה הגיעו המבקרים, נמצא כי בעליה כלל לא מנהל ספרים, ואין לו תיק ברשות המסים. בעל החנות אמר: "אני בודק אם משתלם לי לפתוח תיק".

בחנות תכשיטים נמצאו מספר צ'קים בסכום כולל של כ-3,500 שלא נרשמו בספרי העסק. בעל החנות טען: "לא ידעתי".

במשרדו של עורך דין נמצא צ'ק בסך של כ-15,000 שקל בתוך מעטפת הפקדה בבנק. עורך הדין הסביר: "דעתי הוסחה".

במרפאה של רופא שיניים נמצאו שני צ'קים בסכום של 2,900 שקל. כאשר המבקרים בדקו את הקבלות, הם מצאו כי רק על 2,000 שקל יצאה קבלה. הרופא הסביר: "מכיוון שהלקוחה התכוונה להחליף את הצ'קים, לא רשמתי".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
העלמת מסעבירות מסרשות המסיםכסף שחור
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.