ליכודניקים חדשים, מנהיג חדש

מה יכולה להיות ההצלחה הכי גדולה של הליכודניקים החדשים?

כנס התמיכה בנתניהו/ צילום: לשכת ראש הממשלה כנס התמיכה בנתניהו/ צילום: לשכת ראש הממשלה
מתי גולן 12.09.2017

אין לי דרך לדעת ממה חושש בנימין נתניהו יותר: מהמשטרה או מהליכודניקים החדשים. לגבי המשטרה, נראה שראש הממשלה עדיין מאמין כי יוכל לתמרן את דרכו אל מקום מבטחים. הנסיעה שלו לדרום אמריקה, יחד עם אשתו שנגדה הומלץ להגיש כתב אישום, נראית כמו חלק ממערך ההגנה שלו. האיש שעובד למען המדינה - ובהצלחה, לדבריו - תראו איך מקבלים אותנו כאן, מעמדנו מעולם לא היה יותר טוב. זה מה שהוא אומר.

והסאב טקסט: לא יותר הגיוני שתניחו לי (ולאשתי) עם החיקורים והאישומים כדי שאוכל להמשיך לעבוד בהצלחה בשבילכם?

עצם קיומם

לא כולם דוחים דברים אלה בחיוך מבטל. אבל מתרבים האנשים שהשיטות של ראש הממשלה כבר לא עושות להם את זה. בראש וראשונה הציבור הקרוי "הליכודניקים החדשים". הם מדברים בשם "מעמד הביניים", הם מתכוונים לתמוך "בהקמת ממשלת מרכז ליברלית-ציונית". אלה מלים יפות - אבל בינתיים רק מלים. כרגע המלים הן כלי ההסברה היחיד העומד לרשותם. לא נורא. הדבר החשוב ביותר לגביהם הוא עצם קיומם, כגוף המבקש לפעול למען הליכוד, מתוך הליכוד. בינתיים הם מתקדמים יפה. ההישג הגדול ביותר שלהם בשלב זה הוא שמירי רגב ודוד ביטן מתנגדים להם. זה מלמד על חשש מחבריהם החדשים, המדברים בשפה שאינה מבשרת טובות עבור מתלהמי הליכוד. ומכל מקום, מאיפה הם צצו, ולמה?

גוף כזה מעביר לציבור מסר של חוסר שביעות רצון מהליכודניקים הישנים, שבעיקרם הם מורכבים מרגבים וביטנים. אלה מרגישים שקוראים עליהם תיגר. לא שמאלנים, אפילו לא סמולנים. אנשים מבפנים. ואז הם עושים מיד את מה שהם יודעים הכי טוב: דה-לגיטימציה. בטח שהם שמאלנים, כלומר בוגדים. וכבר הם עוסקים בשיטות של התנכלות להם.

צחי הנגבי מפתיע

לא פחות חשובים הם האנשים המביעים תמיכה בליכודניקים החדשים. המפתיע ביותר הוא צחי הנגבי. אתמול (ב') הוא הביע תמיכה בלתי מסויגת, ואפילו התחייב לפעולה למען קידום התופעה. ואם צחי הנגבי תומך זה אומר שהוא מזהה פוטנציאל מבטיח לתנועה זו - עתיד שאולי הוא ירצה להשתלב בו בתפקיד מפתח.

יורש ראוי

ההצלחה הכי גדולה תהיה אם החדשים יוכלו לגרום לישנים להבין שההתנגדות לנתניהו אינה בהכרח מכוונת לליכוד. נתניהו היה צריך לעזוב את תפקידו כבר מזמן, מסיבות רבות וברורות. זה לא מעיד בהכרח על כוונה להדיח מהשלטון את הליכוד. זה בוודאי לא התנגדות למנהיג שיבוא במקום נתניהו, אם יהיה ראוי. וזו עכשיו המשימה הגדולה של הליכודניקים החדשים והישנים. למצוא יורש ראוי לנתניהו.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בנימין נתניהוהליכוד