צפו: פתרון חדשני ויעיל לגורם מס' 1 לתאונות הדרכים היום

שימוש בסמארטפון בזמן נהיגה גבה יותר קורבנות בשנים האחרונות מאשר נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול - מדובר על 1.6 מיליון תאונות מדי שנה רק בארה"ב ■ מערכת חדשה בשם HUDWAY CAST, שפותחה במשך 4 שנים, מציעה פתרון יעיל לבעיה הקטלנית

איתן בייגל 12.09.2017

שימוש בסמארטפון בזמן נהיגה גבה יותר קורבנות בשנים האחרונות מאשר נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול. על פי נתונים של המועצה הלאומית לבטיחות בארה"ב מדובר ב-1.6 מיליון תאונות מדי שנה. אלו הנתונים שעומדים לנגד עיניה של חברת הוד-ווי HUDWAY אשר פועלת מבייג'ין ושפיתחה מערכת המיועדת למנוע את הסחות הדעת של הנהג בזמן נהיגה. למערכת קוראים HUDWAY CAST, היא פותחה במשך 4 שנים, וכעת היא פועלת גם בשיתוף-פעולה עם חברת Carrobot.

המערכת למעשה מגדילה ומקרינה את המידע שעל מסך הסמארטפון על גבי השמשה הקדמית לכדי גודל של 20 אינצ'. התמונה המוצגת אינה קשורה לאיכות המסך שלכם והיא גם מתאימה את עצמה אוטומטית מבחינת הבהירות בהתאם לאור שחודר לרכב. על פי החברה ניתן לראות את הפרטים בבהירות טובה עד פי 20 מזאת שבסמארטפון גם ביום קיץ ושמש חזקה. והמכשיר עצמו גם הוא תלוי כמעט בגובה העיניים ומשמש כיחידת בקרה ושליטה. הטכניקה הזאת מאפשרת לנהג לקבל את כל האינפורמציה שהוא זקוק לה בזמן נהיגה ע"ג שימשת הרכב ולא לחפש אותה על מסך הסמארטפון. החל בכיווני דרך, שיחות, הודעות טקסט וגם שליטה על מערכת הקול של המכונית. המערכת פועלת בטכנולוגיה אל-חוטית ומתאימה למערכות מבוססות IOS ואנדרואיד.

לחברה כבר יש פיתוח שפועל בתעשיית הרכב אולם רק כמערכת פרימיום מובנית שמעטים יכולים להרשות לעצמם אותה. כעת החברה מעוניינת להגיע להמונים ולשם כך העלתה קמפיין קיקסטארטר וההיענות היא יפה מאוד. נכון לכתיבת שורות אלו היא הצליחה לגייס כבר כ-329 אלף דולר שהם למעלה מפי שלושה מהיעד שהציבה לעצמה וכשנותרו עוד 21 ימים לתום הקמפיין. העלות למערכת היא 199 דולר והמשלוח צפוי לנובמבר 2017.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
טלפונים חכמים (סמארטפונים)תאונות דרכיםקיקסטארטר (KickStarter)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.