המטה ללוחמה בטרור: אזהרות מסע לטורקיה, דרום תאילנד ועוד

לא מדובר באזהרות מסע חדשות אלא בשיקוף תמונת המצב העדכנית ■ מזהיר גם מסכנות בצפון ומערב אירופה, לאור "הצהרות דאע"ש כי בכוונתו להמשיך ולפגע במדינות המשתתפות בלחימה נגדו בעיראק ובסוריה" ■ אזהרה גם לאי מינדנאו ולקבוצת איי סולו בפיליפינים

מיכל רז-חיימוביץ' 11.09.2017

לקראת חגי תשרי והזרם הצפוי של היוצאים לחו"ל, המטה לביטחון לאומי מוציא חידודים ביטחוניים. "כבכל שנה, תקופת חגי תשרי עלולה להוות מטרה לגורמי הטרור למימוש פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בתקופה זו (ראש השנה, 20-21 בספטמבר, יום הכיפור, 29-30 בספטמבר, סוכות 4-13 באוקטובר)", נכתב בהודעת המטה, כשיודגש כי לא מדובר בפרסום של אזהרות מסע חדשות, אלא בשיקוף תמונת המצב העדכנית.

המטה ללוחמה בטרור מפרסם היום (ב') מסר לציבור על "סיכון מוגבר לפיגועי טרור מצד ארגוני ג'האד עולמי ובמוקד המדינה האסלאמית", גם כאן ללא פרסום אזהרות מסע חדשות. הדגש הוא על סכנות במדינות צפון ומערב אירופה, לאור "ההצהרות הפומביות מצד דאע"ש כי בכוונתו להמשיך ולפגע במדינות המשתתפות בלחימה נגדו בעיראק ובסוריה".

ההמלצה של המטה היא לגלות ערנות מוגברת במהלך השהייה בחו"ל, בדגש על החגים בהם ישנן התכנסויות רבות-משתתפים. עוד ממליצים במטה לגלות ערנות במקומות אזרחיים הומי-אדם, דוגמת אלה שהיוו לאחרונה יעדי פיגוע, בכלל זה: מוקדי תיירות, אצטדיוני ספורט, אתרי תרבות, מרכזי קניות ובילוי, בתי מלון, פסטיבלים, שווקים פתוחים, שדות תעופה ויעדי תחבורה ציבורית.

מבין 194 המדינות, עומדות כיום 28 אזהרות מסע ברמות איום שונות ו-10 אזהרות מסע לחבלי ארץ מסוימת. בין היתר ממליץ המטה להימנע מביקורים בטורקיה, כאשר לשוהים במדינה ממליץ המטה לצאת ממנה בהקדם האפשרי.

המלצה אחרת מתייחסת לדרום תאילנד, אזור שהמטה ממליץ להימנע מכל ביקור או שהייה בו, וכן לחדד ערנות בבנגקוק, בדגש על רחוב הווקסאן שמושך אליו את מרבית הטיילים הישראלים.

אזהרה אחרת מתייחסת לאי מינדנאו ולקבוצת איי סולו בפיליפינים לאור התעצמות פעילות ארגוני טרור, בדגש על ארגוני הג'האד העולמי. המטה ללוחמה בטרור מבקש להגביר ערנות וזהירות בשאר חלקי המדינה ולנהוג בהתאם להוראות גורמי הביטחון המקומיים. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
טורקיההמטה ללוחמה בטרוראזהרת מסעהמטה לביטחון לאומידאע"ש
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.