תשכחו מטיפ: מכונית אוטונומית תבצע משלוחים של דומינו'ס

המשלוחים יבוצעו באמצעות דגם פורד פיוז'ן היברידי, שיצויד בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית ■ הלקוחות יוכלו לעקוב אחר התקדמות המשלוח שלהם באמצעות GPS

דומינו'ס / צילום: רויטרס דומינו'ס / צילום: רויטרס

פורד ודומינו'ס פיצה יחלו לבדוק בספטמבר את תגובותיהם של הצרכנים במישיגן למשלוחי פיצה בכלי רכב אוטונומיים.

לא מדובר בניסוי הראשון של טכנולוגיית משלוחי פיצה. דומינו'ס פיצה אנטרפרייסס, הזכיינית הגדולה ביותר של החברה, ביצעה ניסויים במשלוחים ללקוחות בניו-זילנד באמצעות רחפן ובאמצעות רובוט שנוסע באופן אוטונומי.

בהודעת בלוג שהועלתה בשבוע שעבר, אותת שריף מרקאבי, מנהל יחידת הרכב החשמלי והאוטונומי של פורד, על שאיפותיה של יצרנית הרכב, וכתב כי פורד מתכננת לשתף פעולה "עם כמה שותפים" בפריסת כלי רכב אוטונומיים.

קודם לכן אמרו בכירים בפורד כי ב-2021 תשיק החברה כלי רכב אוטונומי לנסיעות עבור ציי רכב של חברות שירותי נסיעה שיתופית.

דומינו'ס פיצה ופורד יבצעו משלוחי פיצה ללקוחות שייבחרו באופן אקראי באזור אן ארבור בארה"ב.

מהמדרכה לדלת

המשלוחים יבוצעו באמצעות דגם פורד פיוז'ן היברידי, שיצויד בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית. בשלב הראשון יופעלו רכבי המשלוחים באמצעות נהגים אנושיים.

הלקוחות יוכלו לעקוב אחר התקדמות המשלוח שלהם באמצעות GPS, ויקבלו הודעות טקסט עם הסבר כיצד לשלוף את הפיצה מהרכב.

כלי הרכב שייבדק בניסוי יעצור ליד בית הלקוח, ולפיכך לא מדובר במשלוח אמיתי מדלת לדלת. "אנו עדיין ממוקדים ב-15 המטרים האחרונים", אמרה דוברת דומינו'ס, ג'ני פוראייקר. "זהו אתגר גדול - להביא את הפיצה מהמדרכה אל הדלת".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דומינו'ס פיצהפורדפיצהמשלוחיםרכב אוטונומי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.