ביה"ד לעבודה התיר לעובדי אל-על למחות בחגיגות הדרימליינר

(עדכון) - מחר צפוי לנחות בישראל "מטוס הדגל" החדיש של אל-על ■ עובדי התחזוקה בחברה מתכננים להגיע לחגיגות ולמחות נגד ההנהלה ■ ביה"ד קבע כי העובדים רשאים למחות אך ללא פרובוקציות נוספות

חברת התעופה אל-על פנתה היום (ג') לבית הדין לעבודה בבקשה למנוע את מחאת עובדי התחזוקה בטקס קבלת מטוס הדרימליינר מחר (ד'). הערב החליט בית הדין כי העובדים יורשו להגיע עם חולצות שחורות לאירועי הדרימליינר.

"בית הדין מציע לצדדים לשוב ללא דיחוי ככל שניתן מבחינה טכנית - כבר מחר ולכל המאוחר ביום חמישי - לשולחן המשא-ומתן, לאור הצהרות המגשר (מטעם רשות שדות התעופה) ונציגת אל-על הטוענים כי הפערים בין הצדדים קטנים.. .הגם שאין בכוונת בית הדין להכתיב לעובדים כיצד להתלבש, בית הדין ממליץ לעובדים להגיע מחר בלבוש חגיגי, כראוי לעובדי חברה, וכן ממליץ כל עוד נמשך המשא-ומתן להימנע מכל פעולת מחאה שיש בה לסכל את סיומו המוצלח".

עוד סוכם כי יינתן דיווח בעוד יומיים, קרי ביום חמישי הקרוב, כאשר "ככל שמי מהצדדים יסבור כי הצד שכנגד אינו מעל את המשא-ומתן בתום-לב, יהיה רשאי הוא להגיש ללא דיחוי בקשה מתאימה לקיום דיון דחוף, ובית הדין יזמן את הצדדים ובאי-כוחם". 

בפניית אל-על לבית הדין מוקדם יותר היום צוין באשר לטקס הגעת מטס הדרימליינר כי "מדובר בטקס שבתכנונו הושקעו משאבים רבים, לרבות משאבים כספיים. עלות הטקס מוערכת ב-670 אלף שקל".

עוד צוין כי 2,400 מוזמנים אמורים לפקוד מחר את נתב"ג בשעות הבוקר. הטקס הזה מצטרף למסיבה גדולה וחגיגית שקיימה אל-על בתחילת הקיץ בהאנגר 11 ולנסיעת עיתונאים לביקור במפעל בסיאטל לרגל הגעת המטוס - כך שיש להעריך כי חגיגות הגעת המטוס חצו בקלות את רף המיליון שקל.

יודגש כי מדובר באירוע מכונן עבור אל-על, שהצטיידה ב-16 מטוסי דרימליינר בעלות של 1.25 מיליארד דולר. עם זאת, הקרנבל סביב הגעת המטוס, כך נדמה, חורג מגבולות הסביר. מטוסי דרימליינר כבר מעופפים בשמי ישראל על-ידי כמה חברות תעופה זרות.

את החגיגה מחר מבקשים עובדי התחזוקה של אל-על, המונים כ-1,200 מעובדי החברה, לתעל לטובת משא-ומתן שמתנהל בימים אלה עם ההנהלה, אשר במסגרתו הם דורשים לשפר את תנאי העסקתם, אולם בשלב זה אין הסכמות בין הצדדים.

בשעות הקרובות אמור בית הדין לעבודה בתל-אביב לדון בבקשת אל-על נגד ההסתדרות, יו"ר נציגות עובדים אבי איזנר ושורת עובדי תחזוקה למנוע מחאה המתוכננת למחר, כפי שפורסם ב"גלובס".

אל-על טוענת כי בכוונת העובדים "לנקוט צעדים אלימים, פרובוקטיביים ובלתי חוקיים, לחבל ולשבש את טקס קבלתו של מטוס הדרימליינר הראשון שרכשה אל-על".

עוד צוין כי כוונת העובדים היא ללבוש חולצות שחורות ולשרוק במשרוקיות לאורך הטקס, שהוא בעל "חשיבות ראשונה במעלה עבור החברה".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אל עלחברות תעופהמטוסיםבית דין לעבודה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.