אריק שור - מועמד מוביל לנשיא התאחדות התעשיינים

ל"גלובס" נודע כי בהנחה ששרגא ברוש יחליט לא להתמודד שוב - שור, הנהנה מתמיכה רחבה בתעשייה, צפוי להתמודד

אריק שור / צילום: תמר מצפי אריק שור / צילום: תמר מצפי
יובל אזולאי 22.08.2017

מנכ"ל תנובה לשעבר, אריק שור, הוא המועמד המוביל לתפקיד נשיא התאחדות התעשיינים במקום שרגא ברוש - כך נודע ל"גלובס". ברוש עתיד לסיים בתחילת השנה הבאה את כהונתו בתפקיד, שאליו נבחר בסוף 2015, כשגבר על התעשיין ונשיא ההתאחדות לשעבר, צביקה אורן.

גורמים המקורבים לברוש טענו בשבועות האחרונים כי על פי המסתמן, אין בכוונתו להתמודד לתקופת כהונה נוספת בהתאחדות וכי הוא בוחן את מהלכיו בימים אלה. ברוש עצמו אמר בשיחה עם "גלובס" כי טרם קיבל החלטה אם לפרוש מהתפקיד או לא, והבהיר כי "הנושא לא תופס דקה אחת מסדר היום שלי. זו ביצה שעוד לא נולדה וכל מיני אנשים אומרים כל מיני דברים כדי לבדוק את גובה המים לפני שהם קופצים לבריכה".

עוד טרם תקופת כהונה זו, ברוש כיהן בתפקיד נשיא התאחדות התעשיינים במשך שתי קדנציות שנמשכו 6 שנים. ב-2012 נבחר לתפקיד צביקה אורן, שהיה נשיא התאחדות התעשיינים היחיד שכיהן בו במשך 3 שנים בלבד. בתום הקדנציה הקצרה יחסית של אורן, ברוש התמודד מולו, גבר עליו והדיח אותו מהתפקיד.

מהלך דרמטי

בזמן שברוש מפזר ערפל קרב סביב עתידו בהתאחדות התעשיינים, ניכר כי מתחת לפני השטח מתגבש מהלך דרמטי שבמסגרתו שור יתמודד בינואר הקרוב על תפקיד הנשיא - ובתמיכתו של ברוש.

שור נחשב לאחד המנהלים והתעשיינים המוערכים במשק, שמעורה בפעילות ההתאחדות מלפני ומלפנים. במקביל לתפקידו בעבר כמנכ"ל תנובה, הוא כיהן כיו"ר מועצת התעשיינים ויו"ר ועדת העבודה שלה.

מאז סוף השנה שעברה שור מכהן בתפקיד היו"ר של חברת תדביק, שפועלת בתחום הפתרונות לאריזה גמישה, מדבקות ומיכון תעשייתי. בנוסף, הוא מכהן בתפקיד יו"ר המועצה הכלכלית של הקיבוץ אפיקים שבעמק הירדן, וכמו כן מכהן כיו"ר המפעל שבבעלות הקיבוץ המייצר קלנועיות המאפשרות ניידות למוגבלי תנועה, ובצ.ח.מ אפיקים, שעוסקת בייצור של מערכות מדידה לחליבה ברפתות.

בתחילת 2016 שור פוטר מתפקיד מנכ"ל תנובה, שבו כיהן במשך 7 שנים. את הדחתו מהתפקיד הובילה הנהלת ברייט פוד הסינית, שרכשה את השליטה על החברה הישראלית. על פי הערכות שהועלו זמן קצר לאחר מכן, עם עזיבתו את תנובה שור קיבל מענק פרישה בסך 4-5 מיליון שקל.

גורם בכיר בתעשייה אמר היום ל"גלובס", כי "לאחר סיום תפקידו בתנובה, שור שנחשב לאחד המנהלים המובילים במשק, פנוי למלא תפקיד כל כך משמעותי תוך קידום עניינם של התעשיינים אל מול רשויות המדינה. סביר להניח שיש תיאום בין ברוש לבין שור, שכן לשניים מערכת יחסים טובה המבוססת על הערכה הדדית".

את תגובתו של שור לידיעה לא ניתן היה להשיג עד להורדת הגיליון לדפוס. מלשכתו של ברוש נמסר: "ברוש עדיין לא קבל החלטה לגבי המשך כהונתו, והוא שוקל את הנושא לנוכח פניות רבות של גורמים בכירים אל מול טובת התעשייה".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אריק שורהתאחדות התעשיינים בישראלשרגא ברוש
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.