מסתמן: כהונת ההנהלה ויו"ר איגוד הפרסום תוארך בשנה

על רקע האתגרים בענף הפרסום, באיגוד מתקשים למצוא יו"ר חדש ■ כיום ההנהלה והיו"ר נבחרים לשנתיים, ובכוונת מנכ"ל האיגוד להביא לכך שהבחירות ייערכו אחת ל-4 שנים ■ התנאי של אמיר גיא, היו"ר המכהן, להארכה: החלטה מראש על זהות המחליף שלו

אמיר גיא, יגאל בר־און, / צילום: איל יצהר, תמר מצפי אמיר גיא, יגאל בר־און, / צילום: איל יצהר, תמר מצפי
ענת ביין-לובוביץ' 21.08.2017

על רקע הקושי למצוא יו"ר חדש לאיגוד חברות הפרסום, פועל מנכ"ל האיגוד, יגאל בר-און, לשנות את התקנון שלפיו יו"ר והנהלה נבחרים אחת לשנתיים. ל"גלובס" נודע כי בר-און וחברי ההנהלה מתעתדים לשם כך להביא להחלטת אסיפת האיגוד הבאה בספטמבר הצעה שלפיה כהונתו של היו"ר הנוכחי, אמיר גיא, ושל ההנהלה תוארך בשנה.

תקופת הכהונה של הנהלת האיגוד והיו"ר היא חלק מתקנון האיגוד, ולכן דרושה החלטת אסיפה כדי לשנות אותה. בר-און מציע כי במהלך שנת ההארכה תגובש הצעה להארכת הכהונות ל-4 שנים, כפי שנהוג באיגוד השיווק. עם זאת, כדי להגיש את ההצעה יידרש בר-און לעבור משוכה נוספת: בשלב זה מסתמן כי גיא יהיה מוכן להמשיך שנה נוספת כיו"ר, בתנאי שבמקביל יוחלט מי יחליף אותו כשתסתיים השנה.

גיא, מנכ"ל ושותף במשרד הפרסום אדלר-חומסקי, מכהן בתפקיד יו"ר האיגוד ב-4 השנים האחרונות. הוא נבחר לתפקיד למשך שנתיים, ובהמשך הסכים להאריך את כהונתו לשנתיים נוספות - הזמן המקסימלי האפשרי לתפקיד. בניגוד ליו"ר שיכול להחליט להמשיך בתפקיד, הקדנציה של ההנהלה נגמרת אוטומטית אחרי שנתיים. בר-און שואף להגיע למצב שבו כל הכהונות ניתנות להארכה, מה שייצור הנהלה ויו"ר שהולכים דרך קבועה מראש יחד.

המסורת באיגוד היא שלאספה הקובעת מגיע בדרך-כלל מועמד יחיד המסוכם מראש. בבחירות הקודמות היו על השולחן שתי אפשרויות - יורם באומן ואמיר גיא - אך באומן החליט בסופו של דבר כי אינו מעוניין בתפקיד.

הכהונה של גיא אמורה הייתה להסתיים בימים אלה, ולכן בתקופה האחרונה החלו בכירי האיגוד לבדוק עם פרסומאים שונים את האפשרות כי ייקחו עליהם את התפקיד. כפי שנחשף ב"גלובס", בשלב הראשון נעשו פניות לפרסומאים מנהלים או בעלים של משרדים גדולים - יוסי לובטון ורמי יהושע - אך שניהם סירבו. בהמשך פנו גם לפרסומאים ממשרדים קטנים יותר, כמו יורם לוי, השותף במשרד ברוקנר-יער-לוי - אך גם שם לא הייתה היענות.

גיא איננו שש להישאר בתפקיד, אך יש להניח כי יהיה קל יותר לשכנע אותו להמשיך לשנה נוספת מאשר לשכנע את אחד בכירים לקחת על עצמו את התפקיד מעכשיו לעכשיו.

לכאורה עולה השאלה איזה שינוי יחול בתוך שנה שיגרום לפתע לתפקיד היו"ר להיתפס כנחשק בעיני הבכירים בתעשייה? התשובה לכך נעוצה בחלק מהאתגרים הלא פשוטים שאיתם יידרשו ההנהלה והיו"ר להתמודד השנה. המשמעותי שבהם הוא הסכנה המרחפת מעל קיומה של תחרות הקקטוס בשל אי-היכולת או אי-הרצון של חלק לא מבוטל מהמשרדים להשתתף בה בשנה הבאה.

למי שלא שייך לתעשייה זה נראה אולי דבר שולי, אך עבור איגוד חברות הפרסום וענף הפרסום תחרות הקקטוס היא דבר אמוציונלי שמעורר הרבה עניין. מעבר לכך, זו הזדמנות להעלות על נס ולזכות בהכרה עבור התוצר שאולי מזוהה יותר מכל עם הענף - הקריאייטיב.

תחרות הקקטוס כבר הופסקה בעבר למשך שנתיים, וההנהלה הנוכחית ראתה בה כלי אסטרטגי חשוב כדי לייצר תודעה לחשיבות הקריאייטיב ובכך גם לשפר את תדמיתו של הענף. נראה כי פרט לאילוצי זמן, איש מהבכירים אינו רוצה לקבל לידיו את תפוח האדמה הלוהט כבר בשנה הראשונה לכהונתו, והם מעדיפים להמתין שנה נוספת ולהותיר את הטיפול בנושא בידיו המנוסות יותר של גיא.

יגאל בר-און אישר את הידיעה ואמר: "הדבר הנכון לעשות הוא לעבור למתכונת של בחירות אחת ל-4 שנים, כפי שבוחרים ממשלה או כל סוג של הנהגה. אני מקווה שיתאפשר להוביל החלטה של הארכה בשנה, ואז לגבש החלטה לגבי השינוי הדרוש".

איגוד חברות הפרסום

הקמה: 1978

פעילות: העלאת הרמת המקצועית וחיזוק מעמד המשרדים, בין השאר בתחום הרגולציה, באמצעות תחרויות מקצועיות והפעלת הבצפר.

יו"ר: אמיר גיא

מנכ"ל: יגאל בר-און

משרדים חברים: 40 (כ-80% מהיקף הפעילות)

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
איגוד חברות הפרסוםאמיר גיאיגאל בראוןענף הפרסום
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.