סקר: זה מה שצריך כדי שהעובדים יהיו מאושרים בעבודה

סקר של דהפולס (dapulse): העובדים הישראלים במקום השני בעולם ברמת האושר בעבודה ■ השכר הוא הגורם שהכי פחות משפיע על מידת האושר בקרב העובדים הנשאלים

קריירה / צילום: שאטרסטוק קריירה / צילום: שאטרסטוק
יוסי ניסן 20.08.2017

סקר חדש מדרג את רמת האושר שחווים עובדים במקומות העבודה שלהם ברחבי העולם, וגילה כי העובדים הישראלים מדורגים במקום השני (ביחד עם ארה"ב) בכמות הנשאלים שהשיבו כי הם מאושרים בעבודה שלהם. 

את הסקר ביצעה חברת ההיי-טק הישראלית דהפולס (dapulse) במטרה לגלות מה דרוש כדי להפוך עובדים למאושרים. הסקר בוצע בקרב 10 אלף עובדים מ-136 מדינות בהן פועלת החברה, ובינהן ארה"ב, אוסטרליה, סין, ספרד ועוד. 61% מהמשיבים היו גברים ו-38% נשים. כ-28% מהנשאלים היו בדרג בכיר - מנכ"ל, סמנכ"ל וכדומה. 

לפי המחקר, כדי לשמור על עובדים מאושרים צריך לאפשר להם ללמוד ולהתפתח במקום העבודה. סיבות נוספות התורמות לתחושת האושר הן (בסדר יורד): תעסוקה בתחום שיש לעובד תשוקה לגביו, עבודה בחברה המייצרת שינוי חיובי בעולם, תחושת הכרה אישית, עבודה בחברה מובילה בתחומה, איזון בין עבודה לחיים הפרטיים, ולמרבה ההפתעה השכר הוא הגורם שהכי פחות משפיע על מידת האושר בעבודה בקרב הנשאלים.

חברת דהפולס מפתחת פלטפורמה לניהול משימות ותקשורת בין עובדים במקומות העבודה. החברה גם ערכה השוואה בין עובדי המדינות השונות שהשתתפו בסקר וממנה עלה כי במקום הראשון בכמות העובדים המאושרים נמצאות אוסטרליה והמדינות הסקנדינביות - נורבגיה, דנמרק ושבדיה.

את המקום השני כאמור ישראל וארה"ב, במקום השלישי מדורגים עובדים בדרום אמריקה, בעיקר במקסיקו וארגנטינה. ובמקום הרביעי עד העשירי בסדר יורד נמצאות אוסטריה, הולנד, פינלנד, אנגליה, בלגיה, צ'כיה וצרפת.

העובדים הישראלים דירגו את התכונות החשובות בקרב המנהלים שלהם - אחראי, בעל ידע, ומקצועי. המנהלים צריכים גם להחזיק בתכנות מנהיגות, כנות והיכולת להאציל סמכויות. 

לדברי רועי מן, מנכ"ל דהפולס: "היכולת של אדם להתבטא ולהשפיע זה משהו שטבוע בתרבות הישראלית בניגוד למקומות אחרים בעולם, ולכן הישראלים מאושרים. עובדים שמאושרים בעבודה יפגינו מוטיבציה גבוהה יותר וכפועל יוצא יהיו יעילים יותר, נאמנים יותר, מחויבים כלפי מקום העבודה וישמשו כשגרירים של החברה".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
חיפוש עבודהיחסי עובד-מעבידסקרראיון עבודה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.