סופית: מיילן תשלם 465 מיליון דולר; "תרמית של משלמי המסים"

נחתם סופית ההסדר מול משרד המשפטים האמריקאי, שבמסגרתו תשלם מיילן 465 מיליון דולר ■ סנטורים בארה"ב: "החברה הייתה צריכה לשלם הרבה יותר; ההסדר לחלוטין לא מספק"

הת'ר ברש, מנכ"לית מיילן / צילום: בלומברג הת'ר ברש, מנכ"לית מיילן / צילום: בלומברג
שירות גלובס 19.08.2017

 

465 מיליון הדולרים שהסכימה חברת התרופות מיילן לשלם הם סכום ש"מרמה את משלמי המסים", כך אמר סנטור צ'אק גרסלי בסוף השבוע. גרסלי מתייחס לסכום שהסכימה החברה לשלם במסגרת הסדר שנועד ליישב טענות שלפיהן העניקה הנחות מופחתות לחברות ביטוח הבריאות הממשלתיות עבור התרופה מצילת החיים אפיפן לטיפול באלרגיה.

שלשום (ה') קיבל ההסדר של החברה מול משרד המשפטים האמריקאי את האישור הסופי. זאת, עשרה חודשים לאחר שמיילן הודיעה כי הגיעה להסדר שפותר טענות שלפיהן סיווגה את התרופה אפיפן כתרופה גנרית ולא כמוצר ממותג, ובכך הצליחה להעניק הנחות מופחתות בהרבה לתוכניות הבריאות הממשלתיות. 

"משלמי המסים מצפים בצדק מחברות כמו מיילן, שמקבלות תשלומים מתוכניות בריאות הממומנות במסים שהם משלמים, לנהוג בדיוק לפי הכללים", אמר עו"ד ויליאם ויינרב, מהפרקליטות בארה"ב.

על פי ההסדר הפיצוי יחולק בין הממשל הפדרלי לתוכניות הבריאות הממשלתיות.

לדברי סנטור גרסלי, "יש כאן בעיות רציניות. הגורמים המפקחים של הממשלה עצמה אמרו כי ייתכן שמשלמי המסים שילמו עבור האפיפן סכום עודף של 1.27 מיליארד דולר במהלך למעלה מ-10 שנים". 

לדבריו, "משרד המשפטים לא סיפר כיצד הגיע ל-465 מיליון דולר עבור תקופת זמן דומה. האם המשרד לקח בחשבון את הערכותיהם של הגורמים המפקחים? אם לא, מדוע לא?"

סנטור ריצ'ארד בלומנטל כינה את ההסכם "לחלוטין בלתי מספק".

עוד נודע שלשום כי חברה קטנה שהרוויחה מאות מיליוני דולרים מתביעות נגד חברות תרופות בטענה לתרמית לכאורה של הממשל הפדרלי, תקבל נתח מההסדר מול מיילן, יחד עם סאנופי, מתחרתה של מיילן. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
מיילן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.