עקבי זה טוב: טורנדו - הפרסומת הזכורה השבוע, yes - האהובה

גיאוקרטוגרפיה: שיעורי הזכירה של קמפיין טורנדו ושיעורי האהדה של קמפיין yes גבוהים משמעותית מהממוצע החצי-שנתי

קמפיין טורנדו / צילום: מסך קמפיין טורנדו / צילום: מסך
ענת ביין-לובוביץ' 17.08.2017

אין הרבה שינוי השבוע בראש דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות, והעקביות בחלק ממהלכי הפרסום - בעיקר באלה של yes ומזגני טורנדו - מוכיחה עצמה. הנוכחות הקבועה, לצד השימוש במובילי קמפיין המתחבבים בקלות, שוב מציבים את שתי הפרסומות - שתיהן באמצעות משרד הפרסום מקאן תל-אביב - ברמות זכירה ואהדה גבוהות.

הפרסומת לטורנדו היא הזכורה ביותר עם שיעורי זכירה הגבוהים בכ-32% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 6.9%. הקמפיין של טורנדו מורכב מ-4 גרסאות - כולן בכיכובה של רותם סלע - הנשזרות לאורך כל היום. באופן זה מנסים להגיע לצופה עם כמה מסרים תחת אותה מטרייה.

באופן טבעי הקיץ הוא תקופת שיא בפרסום מזגנים, ומול הפרסום של טורנדו ניצבים בדרך-כלל קמפיינים של אלקטרה (בכיכובו של ליאור אשכנזי) ושל תדיראן. אלקטרה ותדיראן לא נמצאים במדיה באותה הפגנת כוח כשל טורנדו - ויש להניח שיש לכך משמעות לפחות בהצלחה של הפרסומות להיחרת בתודעה.

הפרסומת של טורנדו היא גם המושקעת ביותר השבוע, עם השקעה שעומדת על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום על כ-1.7 מיליון דולר. ההשקעה המאסיבית האינטנסיביות של הפרסום והשימוש במובילה חיננית מציבים את הפרסומת גבוה בדירוג שבוע אחרי שבוע. הפרסומת של אלקטרה לא הופיע השבוע ואיננה מדורגת, ואילו תדיראן ממוקמת במקום 10 בדירוג עם שיעורי זכירה של 1.8%.

הפרסומת ל-yes בגרסה המקוצרת היא הפרסומת האהובה של השבוע עם שיעורי אהדה הגבוהים בכ-29% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 24%.

מעניין לראות את המקום של הפרסומת של מילקי בדירוג ולנסות ללמוד ממנו משהו על התפיסה של פרסומות שלא בטוח שהקהל משייך בהגדרה למקום הזה. פרסומת הכפיות של רועי כפרי, יוצר הרשת העומד מאחורי כל סדרת הפרסומות האחרונה למילקי זכתה להרבה מאוד לייקים ושיתופים מיד עם עלייתה לרשת. משרד הפרסום אדלר-חומסקי השותף לקמפיין לא העלה את הסרט המלא לטלוויזיה - כי מדובר בתוכן ארוך שלא מתאים לברייק הפרסומות. במקום זה עלתה גרסה מקוצרת. היא אינה מדורגת גבוה - אף שיש אינדיקציות ברורות שהיא אהובה. ניתן להסביר זאת אולי בכך שהיא לא מצליחה לתת את הטעם של התוכן עצמו, או שאולי הצופים כלל לא תופסים את סרטוני מילקי כפרסומות.

זכורות
 זכורות

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
yesגיאוקרטוגרפיההפרסומות הזכורות והאהובותמזגני טורנדומילקי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.