ירידות חדות בנעילה בוול סטריט בצל הפיגוע בברצלונה

הטלטלות הפוליטיות בארה"ב ממשיכות לגרום לחוסר יציבות בשווקים הפיננסים, כמו גם פיגוע קשה לפנות ערב בעיר הספרדית ■ "מדד הפחד" זינק בחדות

בורסה / צילום: רויטרס בורסה / צילום: רויטרס
ניצן כהן 17.08.2017

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה (ה') בירידות שערים חדות, על רקע נעילה שלילית בבורסות אירופה ובצל הפיגוע לפנות ערב בברצלונה. "מדד הפחד" (VIX) זינק בחדות.

 

פעילי השוק קיבלו הערב תזכורת נוספת למחיר הטרור, עם פיגוע קשה שגבה את חייהם של 13 בני אדם בברצלונה. [לעדכונים שוטפים]

בימים האחרונים נרשמו עליות שערים בניו יורק על רקע הרגיעה ביחסים מול צפון קוריאה שאיימו להתפתח לעימות צבאי וזאת בעיקר הודות להתבטאויות לעומתיות של מנהיגי שתי המדינות. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אינו מניח לאוכלוסיית העולם ובימים האחרונים ניתן היה לפרש התבטאויות שלו ככאלה שיוצרות סימטריה בין פעילים ניאו נאציים, קו קלוקס קלאן ועוד כל מיני מרעין בישין לפעילי שמאל. יש לציין כי לא מדובר בין עימות לימין פוליטי מול שמאל פוליטי אלא עימות בין גזענים לפעילי שמאל, עימות שאף הגיע בשבוע החולף לאלימות.

כתוצאה מההתבטאויות המוזרות של טראמפ פרשו שורה של מנכ"לים מפורומים מייעצים לנשיא מה שחייב אותו, לפרק את הגופים המייעצים הללו כדי למנוע מבוכה. כעת פעילי השוק חוששים כי הנשיא האמריקאי יתקשה בהוצאה אל הפועל של מדיניותו הכלכלית, שאמורה הייתה להיטיב עם השווקים.

אתמול פורסמו הפרוטוקולים מישיבת וועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) האחרונה מהם ניתן ללמוד כי בסך הכל הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח מה שהוביל למסקנה בשווקים כי הפד קרוב להתחיל בצמצום המאזן שלו, מה שילחץ את תשואות האג"ח כלפי מטה. בשלב זה התשואות על האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עולות ל-2.24% כשבמקביל הדולר נחלש מול האירו, הליש"ט והין היפאני.

עונת הדוחות בעיצומה, ולפני הפתיחה דיווחה וול-מארט  (60.72 ,‎+0.35%‏) על רווחים של 1.08 דולר למניה, סנט מעל התחזיות המוקדמות. גם ההכנסות היכו את צפי המוקדם.

גם עליבאבא  (71.59 ,‎+0.15%‏) פרסמה דוחות חזקים שהיכו את התחזיות המוקדמות הן בשורת ההכנסות והן בשורה התחתונה.

סיסקו  (49.77 ,‎+0.44%‏) דיווחה על רווחים בצפי המוקדם, ואומנם פרסמה הכנסות גבוהות מהצפי, אך אלה הכילו ירידה במכירות בחטיבת מוצרי הביטחון שלה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
וול סטריט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.