משפחת ברנמילר מכניסה אנרגיה לבורסה בתל-אביב

וגם: למי אתר ג'ים קריימר: "לא, אתה לא רוצה לגעת בטבע"?

שירי דוברשירי חביב ולדהורן | אביב לוי 17.08.2017

משפחת ברנמילר הכניסה אנרגיה לבורסה בתל-אביב

חברת הקלינטק פתחה הבוקר את יום המסחר בבורסה לניירות ערך

הנהלת חברת ברנמילר אנרג'י ובראשה משפחתו של אבי ברנמילר, מנכ"ל ונשיא החברה, הגיעה הבוקר לבורסה לניירות ערך בתל-אביב, כדי לפתוח במקום את יום המסחר.

הסיבה: רישום מניותיה של החברה בבורסה, כאשר החברה מצטרפת לענף הקלינטק המונה שבע חברות העוסקות בתחום האנרגיה החילופית, ששווין המצרפי כ-13 מיליארד שקל.

אל ברנמילר האב חברו בניו, דורון וניר ברנמילר המשמשים כסמנכ"לים בחברה. בדבריו התייחס ברנמילר האב בין השורות לכך שהובעו ספקות לגבי יכולתם לגייס, אולם בשלב המוסדי הם הצליחו לגייס כ-44 מיליון שקל. נזכיר, כי סך הכול גייסה החברה כ-45 מיליון שקל. ברנמילר האב, שהחזיק במלוא הבעלות בחברה ערב ההנפקה, ירד בעקבות הגיוס להחזקה של כ-75% מההון.

על הפודיום הוא אמר הבוקר כי: "עולם האנרגיה מצוי היום במהפכה של ממש. מאנרגיה מבוססת דלקים לאנרגיה מתחדשת, מתחנות כוח גדולות של מאות ולפעמים אלפי מגה-ואטים, לתחנות כוח קטנות ומבוזרות להובלת וחלוקת חשמל. אגירת האנרגיה בטכנולוגיה זולה ופשוטה, היא תנאי הכרחי לאפשר את המעבר. החברה שלנו הוקמה כדי לתרום טכנולוגית ועסקית להאצת מעבר חשוב זה, מתוך שאיפה לשפר את זמינות החשמל ולהוריד את מחירו לצרכן הסופי. הקמנו את החברה גם מתוך כוונה להקים תעשייה ישראלית משמעותית בענף הקלינטק, שתתבסס על מחקר, פיתוח וייצור, ותתרום להאצת הצמיחה של הכלכלה הישראלית".

חני שטרית בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה, הסבירה כי: "החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת אגירת אנרגיית חום ממגוון מקורות המתאימה לייצור חשמל זול ונקי בכל שעות היממה תוך שימוש בטכנולוגיות ירוקות ושמירה על איכות הסביבה. היא גייסה כ-45 מיליון שקל, מרבית הסכום ממשקיעים מוסדיים, כששווי החברה לאחר הכסף כ-200 מיליון שקל. מניות החברה תצורפנה למדד ת"א-טק עילית ובנוסף צפויות להצטרף למדדי ת"א-צמיחה, ת"א-all share, ת"א-טכנולוגיה ות"א גלובל בלוטק. אני מאחלת לחברה בהצלחה".

אבי ברמילר עם הנהלת החברה / צילום: גיא אסייג
 אבי ברמילר עם הנהלת החברה / צילום: גיא אסייג

ג'ים קריימר: "לא, אתה לא רוצה לגעת בטבע!"

כך ענה מנחה תוכנית ההשקעות Mad Money ב-CNBC לשאלת אחד הצופים

האם לאריק מוושינגטון כדאי להשקיע עכשיו במניית טבע? אם שואלים את מנחה תכנית ההשקעות הפופולרית Mad Money ב-CNBC, ג'ים קריימר - ואריק אכן שאל אותו, במסגרת פינה בתכנית בה הצופים מתקשרים לקריימר - התשובה היא מאוד שלילית. "לא, אתה לא רוצה לגעת בטבע! יש בה המון (מניות) למכירה, אלרגן שהמניה שלה נופלת בגלל טבע, כנראה תמכור את המניות", השיב קריימר, כשהוא מתייחס ל-9.9% מהון המניות של טבע שמוחזקות על-ידי חברת התרופות אלרגן, ועשויות להימכר בכל רגע. "לא. אני לא יכול לומר שאני אוסר עליך (להשקיע בטבע) אבל אני לא רוצה שתעשה את זה".

קריימר, בעברו איש השקעות, נחשב לדמות מוכרת ופופולרית בתחום ומנחה את תוכניותו ב-CNBC, בה הוא ממליץ כיצד להשקיע או לא להשקיע, ומארח מנהלי חברות נסחרות.

מניית טבע קרסה בשבועיים האחרונים ב-44% לאחר שהחברה פרסמה דוחות כספיים חלשים והפחיתה את התחזיות השנתיות בעיקר על רקע קשיים בשוק הגנרי בארה"ב. החברה גם הזהירה מפני אפשרות שלא תעמוד בהתניות הפיננסיות של החוב שלה.

 

ג'ימי קריימר / צילום: מסך
 ג'ימי קריימר / צילום: מסך


חודש הסכם העסקתו של רוני אורן כמנכ"ל רפק

אורן הוא בנו של תנחום אורן, בעל השליטה בחברה

בעלי מניות חברת התעשייה רפק אישרו את חידוש הסכם העסקתו של רוני אורן, בנו של בעל השליטה בחברה תנחום אורן, כמנכ"ל החברה תמורת דמי ניהול חודשיים של כ-105 אלף שקל, צמוד למדד, בנוסף לבונוסים שנתיים והוצאות נלוות.

אורן ג'וניור (45) מועסק בתפקידו כמנכ"ל רפק מתחילת 2007 ומעניק לה את שירותיו באמצעות חברת ניהול. ב-2016 עלות העסקתו עמדה על 2.3 מיליון שקל. בין הגופים שתמכו באישור ההסכם נמנה בית ההשקעות פסגות, ובין המתנגדים אלטשולר שחם, ילין לפידות והראל.

במסגרת הסכם הניהול המתוקן הופחת סך הרווח השנתי של החברה לצורך זכאות לבונוס השנתי בחצי - מ-10 מיליון שקל ל-5 מיליון שקל, ונוטרלו ממנו כמה מרכיבים.

בנוסף לבונוס זה, ועדת הביקורת ודירקטוריון רפק רשאים לאשר לאורן בונוס נוסף לפי שיקול דעתם. בועדת הביקורת והדירקטוריון שאישרו את ההסכם ציינו בין היתר כי, "תמורת הסכם הניהול על תיקונו הינה סבירה והוגנת וההתקשרות בהסכם הניהול הינה לטובת החברה".

רפק עוסקת בתחומי המחשבים והתקשורת, תשתיות, ייעוץ וייצוג, ונסחרת בבורסה בשווי של כ-110 מיליון שקל.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
טבערפקג'ים קריימר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.