ראדא תספק לצבא ארה"ב מכ"מים בכ-8 מיליון דולר

המכ"מים, מסדרת MHR של ראדא, אמורים לשמש לגילוי ומעקב אחר איומים אוויריים, בדגש על כלי טייס בלתי מאוישים ורחפנים ■ "עסקה אסטרטגית עם לקוח מפתח"

יובל אזולאי 16.08.2017

ראדא תעשיות אלקטרוניקה (21.51)דיווחה היום (ד') על עסקה ראשונה עם צבא ארה"ב, במסגרתה היא תספק לו במהלך החודשים הקרובים מכ"מים מתקדמים מתוצרתה. היקף העסקה מוערך ביותר מ 8 מיליון דולר.

מדובר בעשרות מכ"מים המשתייכים לסדרת מערכות המכ"ם הרב משימתיות - MHR. המכ"מים שיסופקו לאחת הזרועות של הצבא האמריקאי אמורים לשמש לגילוי ומעקב אחר איומים אוויריים, בדגש על כלי טייס בלתי מאוישים ורחפנים. בראדא אמרו היום כי המכ"מים יוכנסו לשימוש מבצעי בצבא ארה"ב זמן קצר לאחר אספקתם.

מנכ"ל ראדא, דב סלע, התייחס לעסקה בארה"ב, כאמור הראשונה של החברה שפועלת מנתניה עם הצבא האמריקאי, וציין כי היא מהווה עבורה פריצת דרך משמעותית: "עבורנו זאת עסקה אסטרטגית, עם לקוח מפתח והיא טומנת פוטנציאל לעסקאות נוספות בהמשך הדרך. זכינו בהזמנה הזאת אחרי מבחנים מתמשכים ותובעניים ועמדו בדרישות התובעניות של הלקוח, כמצופה עבור יישום צבאי עיקרי שכזה. עמידתנו בדרישות מוכיחה את הרלוונטיות של המכ"מים שלנו לשוק החשוד והמתהווה של לוחמה נגד כלי טייס בלתי מאוישים".

לדברי סלע, ההתקשרות של צבא ארה"ב עם ראדא מהווה פירות ראשונים של האסטרטגיה שהנהיגה החברה- פניה לצבאות גדולים ברחבי העולם, והעמדת פתרונות לצרכים מבצעיים של כוחות מתמרנים.

המכירות של ראדא הסתכמו ב 2016 ב 12.8 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2017 המכירות שלה הסתכמו ב 4.7 מיליון דולר וברבעון השני ב 5.3 מיליון דולר.

על רקע העסקה המוצלחת, המנייה של ראדא הגיבה בזינוק של 20% במסחר המוקדם בוול סטריט. מתחילת השנה המניה רשמה עליה של 130% ושוויה של ראדא הגיע לכ 60 מיליון דולר.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
יצוא ביטחוניצבא ארה"בראדאתעשיות ביטחוניות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.