סטארט-אפ ישראלי שמפתח רובוט שרוקח תרופות גייס 2.5 מ' ד'

חברת רסקיודוז (Rescuedose) פיתחה מערכת רובוטית קומפקטית לניפוק תרופות נוזליות להזרקה ולמילוי מזרקים ושקיות עירוי

תרופות / צילום: איל יצהר תרופות / צילום: איל יצהר
גלי וינרב 16.08.2017

חברת רסקיודוז (Rescuedose) הישראלית, שפיתחה מערכת רובוטית קומפקטית לניפוק תרופות נוזליות להזרקה ולמילוי מזרקים ושקיות עירוי, הודיעה על גיוס של 2.5 מיליון דולר. מאז הקמתה גייסה החברה כ-5 מיליון דולר. רסקיודוז הוקמה בחממת היי סנטר בחיפה והיא גייסה את ההון מחברת ERA - Israel Brazil שבבעלות עו"ד אריק בן מיור וקבוצת שותפים ברזילאיים. ERA משקיעה בישראל במגוון תחומים.

לאוטומציה של תהליך ניפוק התרופות ישנם שני יתרונות עיקריים: האחד הוא בקרה מדויקת יותר על תהליך הכנת התרופות וניטור של המינון. השני הוא הגנה על הרוקחים מפני חומרים מסוכנים. כיום, מתבצעת הכנת המזרקים של רוב התרופות המסוכנות באופן ידני. המעבר לתהליך הרובוטי מאפשר לרוקח לפקח על התהליך. קו המוצרים הראשון של החברה מיועד לתחום הרפואה הגרעינית. לחברה שני פטנטים בארה"ב ופטנט ברישום בסין.

גלעד עיני, מייסד ומנכ"ל רסקיודוז אמר כי "סבב הגיוס המשמעותי הוא הבעת אמון במוצר שפיתחה החברה ויאפשר לנו חדירה לשווקים נוספים. לחברה פרויקט משותף בסיוע קרן BIRD לשת"פ ישראלי-אמריקאי עם חברת EC בריבוע האמריקאית - מובילת השוק בתחום מערכות המחשוב לרפואה ורוקחות גרעינית. לחברה פרויקטים עם חברות בסין, והיא פועלת להחדרת מערכותיה לשוק הסיני ולכניסה לענפי רפואה נוספים".

עו"ד אריק בן מיור הוסיף כי "השוק העולמי לאוטומציה של בתי חולים ובתי מרקחת מוערך ב-5 עד 7 מיליארד דולר בשנה וצפוי לגדול משמעותית בחמש השנים הקרובות. רסקיודוז מתמחה באוטומציה של תרופות נוזליות ומפתחת מוצרים בתחום הרפואה הגרעינית והכימותרפיה שכבר בשנה הבאה יוטמעו בבתי חולים ובתי מרקחת בארץ ובעולם. כרגע מעט מאוד חברות בעולם מספקת פתרונות אוטומטיים בתחום זה".

לדברי יעל מיטלמן, מנכ"לית היי-סנטר ונצ'רס: "אני רואה בתחום הרובוטיקה לשימושים רפואיים פוטנציאל רב. אני צופה כי סבב הגיוס יאפשר לחברה העמקת החדירה לשווקים וגם יאפשר פיתוח אפליקציות בתחומי רפואה נוספים".

Rescuedose

שנת הקמה: 2007

תחום פעילות: רובוטים להכנת תרופות

מנכ"ל: גלעד עיני

מספר עובדים: 5, בחיפה

גיוסי הון: 5 מיליון דולר

משקיעים: איסורק, חממת היי סנטר, קרן BIRD ו-Israel Brazil - ERA

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גיוס הוןסטארט-אפרובוטיםתרופות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.