ירידה בהכנסות פרטנר ברבעון השני; הרווח טיפס ל-34 מיליון ש'

ההכנסות ברבעון החולף הסתכמו ב-805 מיליון שקל ■ ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר רשמה ירידה של 5% ל-62 שקל ■ המנכ"ל בנבנישתי: "יותר מ-20 אלף לקוחות ביקשו להצטרף לפרטנר TV"

מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי בהשקת הטלוויזיה /צילום: אמיר גוטפריד מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי בהשקת הטלוויזיה /צילום: אמיר גוטפריד
קובי ישעיהוגד פרץ 16.08.2017

התחרות החריפה בשוק הסלולר ממשיכה לפגוע בהכנסותיה של חברת פרטנר. החברה, הנמצאת בשליטתו של איש העסקים חיים סבן (29.4% מההון), הציגה היום תוצאות כספיות מעורבות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2017.

פרטנר רשמה ירידה של 10.2% בהכנסות ברבעון, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 805 מיליון שקל. בהכנסות משירותים נרשמה ירידה של 7% לרמה של 646 מיליון שקל, ואילו בהכנסות ממכירת ציוד קצה (בעיקר סמארטפונים) נרשמה ירידה של 22% ל-159 מיליון שקל, למרות ביטול מס הקנייה על ידי שר האוצר, משה כחלון, באפריל השנה.

תוכנית ההתייעלות של פרטנר, בהובלת המנכ"ל איציק בנבנישתי, הביאה לצמצום של 27% בהוצאות השיווק והמכירה ל-77 מיליון שקל וירידה של 18% בהוצאות הנהלה וכלליות לכ-50 מיליון שקל ברבעון, לצד עלייה של 54% ברווח התפעולי, שהסתכם בכ-103 מיליון שקל.

גידול של 93% בהוצאות המימון

הוצאות המימון של פרטנר קפצו ב-93% והסתכמו ב-54 מיליון שקל ברבעון, על רקע הוצאה חד-פעמית של 25 מיליון שקל על תשלום מוקדם של חוב. במהלך יוני גייסה פרטנר 190 מיליון שקל בהנפקת מניות, ולאחר מכן פרעה ארבע הלוואות בנקאיות בהיקף כולל של 500 מיליון שקל.

הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) המתואם ברבעון גדל ב-11% לרמה של 252 מיליון שקל, ואילו בשורה התחתונה הציגה פרטנר עלייה של 31% ברווח הנקי, שהסתכם ב-34 מיליון שקל.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה רשמה פרטנר ירידה של 14% בהכנסות לרמה של כ-1.6 מיליארד שקל, גידול של 58% ברווח התפעולי ל-191 מיליון שקל, ועלייה של 112% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-85 מיליון שקל.

מניית פרטנר הגיבה לדוחות בעלייה של 1%. בחצי השנה האחרונה רשמה המניה ירידה של כ-20%, ושווי החברה התכווץ לכ-3 מיליארד שקל.

על רקע המשך התחרות בשוק הסלולר מדווחת פרטנר כי ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) הצטמקה ברבעון האחרון ב-5% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמה ב-62 שקל ללקוח, לצד ירידה של 1% במספר מנויי החברה, שעמד על 2.66 מיליון איש בסוף יוני. שיעור הנטישה של לקוחות פרטנר עמד על 9% ברבעון.

בימים אלה נכנסת פרטנר לפעילות בשוק "הצפוף" של שירותי טלוויזיה. המנכ"ל בנבנישתי ציין בהקשר זה: "את המחצית השנייה של 2017 אנחנו פותחים עם התחלת שיווק של שירות Partner TV ושירותי הטריפל, הכוללים נוסף על טלוויזיה, גם אינטרנט ביתי וטלפון ביתי. יותר מ-20 אלף לקוחות ביקשו להצטרף לפרטנר TV, ובשבועיים האחרונים כבר התחלנו בהתקנות בבתי לקוחות.

"בשבוע שעבר הכרזנו על הרחבת הפריסה של רשת הסיבים האופטיים של פרטנר, המאפשרת ללקוחות פרטיים גלישה במהירות של עד 1,000 מגביט בשנייה, והגענו כבר לעשרות אלפי משקי בית. בחודשים הקרובים אנו מתכננים להרחיב משמעותית את הפריסה בתוך הערים, ונגיע לעוד עשרות אלפי בתים עם תשתית הסיבים".

תוצאות פרטנר 16.8.17
 תוצאות פרטנר 16.8.17

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
איציק בנבנישתידוחות כספייםחברות סלולרפרטנרפרטנר TV
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.