התעשיינים הזעירים כבר חושדים בתוכנית "נטו תעשייה"

נשיא התאחדות בתי המלאכה והתעשייה בפנייה לשרי הכלכלה והאוצר: "מפציר בכם לא להותיר אותנו מאחור"

משה כחלון / צילום: איתמר סיידא משה כחלון / צילום: איתמר סיידא
יובל אזולאי 14.08.2017

"מיליארדי שקלים מתקציב המדינה מופנים לסיוע למגזר העסקי בצורת מענקים והטבות מס, ומושקעים רובם ככולם בתעשייה הגדולה", מתלונן נשיא התאחדות בתי המלאכה והתעשייה, יוסי אלקובי, בפנייה ששלח בימים האחרונים לשר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ולשר האוצר, משה כחלון. פנייתו של אלקובי לשרים באה על רקע הפרסום הבלעדי בשבוע שעבר ב"גלובס" אודות הרכיבים שעליהם תתבסס התוכנית "נטו תעשייה". בימים הקרובים צפוי להיערך דיון מסכם לגביה לפני הצגתה לממשלה, כנראה בתחילת ספטמבר.

במסגרת אותה תוכנית, דורשת התאחדות התעשיינים מהממשלה לשנות את החוק לעידוד השקעות הון באופן שיאפשר להפחית את מס החברות בפריפריה ובמרכז. במכתבו של אלקובי לשרים נאמר כי חסמים שאיתם מתמודדים תעשיינים קטנים ובעלי בתי מלאכה גורמים לכך שתעשייה זו "מתייבשת" כדבריו.

לדבריו, בישיבות הוועדה הציבורית לחיזוק התעשייה, נציגי התאחדות בתי המלאכה והתעשייה הציגו נתונים הקשורים לחסמים שאיתם מתמודד מגזר זה, כמו גם דוח של ה-OECD שלפיו הטבות המס בישראל מחולקות באופן ריכוזי וכי פיזורן בקרב מגזר עסקי רחב יותר היה מגדיל את הצמיחה בכלל המשק. אלקובי דורש כעת להסיר שורה של חסמים המקשים על העסקים הקטנים והבינוניים, כמו קביעת תוכנית סיוע ייעודית ליצואנים קטנים וזעירים; מינוי דירקטור מטעם העסקים הקטנים במכון היצוא; הסרה של חסמים המקשים על עסקים קטנים ליהנות מהטבות המס שמקנה החוק לעידוד השקעות הון; הגדלת שיעור ההשתתפות של עסקים קטנים במכרזים ממשלתיים ועוד.

"אני מפציר בכם לא להותיר אותנו מאחור בדיונים המסכמים על תוכנית 'נטו תעשייה'", כתב אלקובי לשרים, "לא נוכל להסכים שתוכנית 'נטו תעשייה' תהפוך לתוכנית 'נטו תעשייה גדולה' ותנציח אפליה של שנים בין עסקים קטנים לגדולים, תוך הותרת הריכוזיות הבוטה בכלי הסיוע הממשלתיים על כנה".

מלשכתו של שר הכלכלה נמסר כי "מענה מלא על הטענות יימסר עם הצגת התוכנית המתגבשת".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אלי כהןמשה כחלוןתעשייהתעשייניםהתאחדות המלאכה והתעשייה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.