אחרי שהשמידה מיליארדים, עובדי טבע חוגגים הלילה בקיסריה

העלות המוערכת של המסיבה, שתכלול "אלכוהול חופשי, אוכל מפנק והופעה חיה של שלומי שבת ויובל דיין": מעל מיליון שקל ■ טבע: העלויות נמוכות במיליוני שקלים משנים עברו

טבע / צילום: רויטרס טבע / צילום: רויטרס
שירי חביב ולדהורןשירי דובר 10.08.2017

כיצד מציינים בחברת טבע את השבוע הקשה ביותר בתולדותיה? לא אחרת מאשר במסיבה "קצבית, סוחפת ומרגשת" בקיסריה.

לאחר הקריסה במניית החברה, שמיום חמישי שעבר איבדה 44% ומחקה כ-14 מיליארד דולר משווי השוק של טבע עקב תוצאות עסקיות גרועות, לאחר הפחתת תחזיות וחשש ליכולתה להתמודד עם חובות ענק הרובצים עליה, מוצאת חברת התרופות הישראלית זמן לחגוג במסיבה מושקעת שעלותה המוערכת היא יותר ממיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

עובדי החברה יגיעו הערב (ה') בהסעות מאורגנות למה שמוגדר כ"ערב קצבי, סוחף ומרגש, לעובדים ובני/בנות הזוג, עם אוכל מפנק, אלכוהול חופשי והופעה חיה וסוחפת בתאטרון הרומי בקיסריה", כאשר על הבמה יופיעו וירקידו את קהל העובדים הצוהל הזמרים שלומי שבת ויובל דיין.

שלומי שבת / צילום: רפי דלויה
 שלומי שבת / צילום: רפי דלויה

היום כתב אלירן קוזיק, יו"ר ועד עובדי טבע כפר-סבא, בדף הפייסבוק שלו כי "באופן הזוי הערב הולך להתקיים". בקשתו לדחות את האירוע "הראוותני הזה" נדחתה, כאשר תשובת ההנהלה הייתה כי "יש עובדים מעבר ל-350" (הכוונה למספר העובדים שבכוונת טבע לפטר בישראל, ש"ד).

רק לאחרונה, נזכיר, אמר המנכ"ל הזמני של טבע, פרופ' יצחק פטרבורג, כי עד סוף השנה מצבת כוח-האדם של החברה תקטן משמעותית, וזאת כהמשך לתהליך צמצום ופיטורים רחב שהחל עם השלמת רכישת אקטביס, חטיבת הגנריקה של אלרגן. תוכנית זו כוללת גם ירידה של 7,000 במספר העובדים בטבע ביחס למה שהיה עם השלמת עסקת אקטביס לפני שנה, כאשר בישראל מתוכננים פיטוריהם של כ-350 עובדים.

עוד אמר פטרבורג השבוע, בהתייחסו למשבר הנוכחי, כי "באקלים הנוכחי נאלצנו לנקוט צעדים מהירים והחלטיים. אנו ממוקדים בהפחתת עלויות משמעותית, הפקת ערך מקסימלי מנכסינו, מכירת נכסים וחיזוק המאזן שלנו. אנו נמשיך וננקוט צעדים נחושים להתמודד עם האתגרים של טבע".

מחברת טבע נמסר בתגובה כי "טבע מעניקה לעובדיה בישראל חבילת רווחה מהטובות בשוק. יחד עם זאת, בשל האתגרים המשמעותיים עמם טבע מתמודדת בשנה זו והצורך בחיסכון ובהתייעלות, הוחלט - בשיתוף עם ועדי העובדים - על ביטול 9 ימי העובד האתריים ועריכת 6 ימי משפחות אשר פתוחים לכלל העובדים ומשפחותיהם מכל האתרים בישראל.

"ההיענות למהלך מצד העובדים הייתה גבוהה בהשוואה לשנים עברו, ועלויותיו נמוכות במיליוני שקלים. האירוע הערב בקיסריה, אליו יגיעו כ-2,800 עובדים ובני משפחותיהם, יכלול את טקס ההוקרה השנתי לעובדים המצטיינים מכל האתרים ויהיה מכובד ומכבד, כפי שמגיע לעובדינו. אנו מבצעים כל העת חשיבה כיצד להישאר תחרותיים ואטרקטיביים כלפי עובדינו וכלפי שוק העבודה התחרותי ובה-בעת להביא לצמצום הוצאות, כמתחייב מצו השעה".

יובל דיין / צילום: יוסי כהן
 יובל דיין / צילום: יוסי כהן

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
טבעיצחק פטרבורגמסיבות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.