אנרגיה חדשה: מי הגיעו לפתיחת המסחר של תמר פטרוליום?

וגם: כמה משקיעים ומשקיעות הצטרפו לקרן 12Angels?

יוסי גבורה יוסי אבו וליעמי וייסמן/צילום: דניאל בר און יוסי גבורה יוסי אבו וליעמי וייסמן/צילום: דניאל בר און
שירי דובר 25.07.2017

אנרגיה חדשה בבורסה בתל-אביב?

מי הגיעו לפתיחת המסחר שערכה תמר פטרוליום בזמן שהמניות ירדו?

אתמול (ב') החל המסחר במניות חברת האנרגיה החדשה "תמר פטרוליום", המחזיקה במאגר הגז תמר. בזמן שבבורסה צנחו מניות החברה ב-2.6% יחסית למחיר בהנפקה, אל אירוע פתיחת המסחר בבורסה לניירות ערך הגיעו ליעמי וייסמן, מנכ"ל תמר פטרוליום; גבי לסט, יו"ר קבוצת דלק; יוסי גבורה, המשנה למנכ"ל דלק קידוחים; יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים; חתמי ההנפקה רנן כהן-אורגד מלידר שוקי הון; צביקה מנס מברק קפיטל; שרון יגר מאקסלנס; צחי סולטן מכלל חיתום; עידו נויברגר מווליו בייס; גיל קלדרון ממנורה; אסף שלוש מבנק HSBC; ורואי נבון ויוני הורניק, מ-JP מורגן ישראל.

בפודיום צפו גם עורכי הדין שליוו את העסקה - דן הכהן, אורי רוזנברג, שיראל גוטמן-עמירה ואפרת חוזה-אזרד ממשרד אגמון, רוזנברג, הכהן ושות'. לא הגיע: יצחק תשובה, בעלי קבוצת דלק, שנכח באותה העת בחו"ל.

תמר פטרוליום היא חברה ייעודית המחזיקה ב-9.25% ממאגר תמר, שנמכרו לה ע"י דלק קידוחים. במסגרת ההנפקה הראשונית לציבור התקבלו ביקושים של כ-250 מיליון דולר ממשקיעים בארץ ובעולם, מתוכם נענו להזמנות בשווי של 200 מיליון דולר. דלק קידוחים השאירה בידיה כ-40% מהחברה. בסה"כ במסגרת ההנפקה גויסו חוב והון בסכום כולל של 980 מליון דולר.

יוסי גבורה יוסי אבו וליעמי וייסמן/צילום: דניאל בר און
 יוסי גבורה יוסי אבו וליעמי וייסמן/צילום: דניאל בר און

ענת עביד, סמנכ"לית הכספים של יבואנית משקה האנרגיה BLU, בנבחרת הדירקטורים הממשלתית

בסבב הגיוס לנבחרת הדירקטורים של החברות הממשלתיות שנערך בשבוע שעבר, הצטרפה לרשימה גם רו"ח ענת עביד, מנהלת הכספים בחברת בני פאוזי שמשום, יבואנית משקה האנרגיה BLU, בה מחזיק איש העסקים ענאן שמשום.

עביד (37), נולדה וגדלה בחיפה למשפחה ערבייה נוצרייה מוואדי ניסנאס. בשנת 2005 היא החלה את הקריירה כאשר עבדה במשרד זיו האפט BDO בתפקיד מרכזת ביקורת. ב-2009 היא עברה לתפקיד חשבת ומנהלת כספים בכירה, בחברה הפרטית של שמשום.

עביד הודתה לשמשום שהיווה עבורה מנטור ואמרה כי "הצלחה מצריכה סבלנות, במיוחד כשרוצים לשמר אותה. לא לחכות למזל - צריך לעבוד ולהיות יצירתיים ולהאמין ביצירה. ההישגים שלי הם תוצר של משפחה חמה והנהלה עם ראיה עסקית וכלכלית רחבה. תודה מיוחדת למנטור ענאן שמשום שהוא מבחינתי מודל לחיקוי".

השקעות 1: בריזה עם מלאכים

חידה: כמה משקיעים ומשקיעות הצטרפו לקרן 12Angels?

ביום ראשון בערב נהנו מהבריזה שנשבה על גג חברת מיקרוסופט בהרצליה, משקיעים ומשקיעות, אנשי ונשות היי-טק, בהם כמה דמויות שגרתיות פחות בנוף הענף.

האירוע: השקת קרן 12Angels, המיועדת להשקעת סיד (השקעה ראשונית) ביזמים ויזמות מהציבור החרדי, בהיקף של 5 מיליון דולר. את הקרן הקימו היזמים החרדים משה פרידמן ואברהם וינגוט.

במשקיעים שנרתמו לקרן נמצאים כמה שמות מובילים בחברות בהן גוגל, פייסבוק, מיקרוסופט, וייז, קלטורה, פלאריום, כמו גם רשימה של משקיעי הון סיכון ומשקיעים סדרתיים ובה גיגי לוי, יובל שחר ומשה ליכטמן, כאשר לרשימה נוספו גם שמות של יהודים פילנטרופים מרחבי העולם.

הרעיון להקמת הקרן עלה כהמשך להקמתו של מאיץ הסטארטאפים של קמא-טק, תוכנית ללא מטרת רווח שנוסדה על-ידי פרידמן יחד עם זיקה אב-צוק, סמנכ"לית בסיסקו ישראל, ובתמיכת ד"ר יוסי ורדי ופרופ' אמנון שעשוע. למרות בתחילה נרתמו לעניין 12 אנג'לים, עם הזמן הצטרפו שמות של משקיעים נוספים (היום כבר מדובר בכ-50), אולם השם עדיין נשאר.

במשקיעים והשותפים לדרך שחגגו על הגג: יורם יעקובי, מנהל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל; עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; יוסי מטיאס, מנהל מרכז הפיתוח של גוגל בישראל; חמי פרס, שותף מייסד בקרן JVP; יזהר שי; היזם והמשקיע, דב מורן; יפעת אורון, מנכ"לית לאומיטק; המשקיע גיא הורוביץ; חיים שני, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר וחברת נייס; המשקיע צביקה לימון; אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות; ישראל גורט ועידן כהן, צמד יזמי הסטארט-אפ הראשון של הקרן; ורבים אחרים.

במהלך הערב סיפר יעקובי כי קיבל טלפון מסטיה נדלה, מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, שתהה אם הוא עובד בשבילו או שאולי עבור "אברימי ומוישי". 

חמי פרס /צילום: קובי הרשברג
 חמי פרס /צילום: קובי הרשברג

השקעות 2: כבר לא "היפים מוזרים ומחבקי עצים"

מי תורמים לשורת הרווח של תעשיית ההיי-טק בישראל?

אירוע נוסף בעולם ההשקעות התקיים בסוף השבוע האחרון במשרדי פירמת עורכי הדין הרצוג, פוקס, נאמן. באורחים: יזמים, יזמות, משקיעים ומשקיעות שהגיעו לאירוע אותו ערך ארגון TechForGood המגייס הון למיזמים חברתיים (השקעות אימפקט וסושיאל-טק).

בפאנל שנערך במקום השתתפו עומרי בורל וניר שמעוני, מייסדי טק פור גוד; הדר סוטובסקי, שותפה בקרן Aquagro Fund II ובמרכז החדשנות Earthbound; סיון שמרי דהן, שותפה בקרן ההון סיכון קומרה קפיטל; אירית קאהן, פרינסיפל בקרן דויטשה טלקום, וסיגל אדמוני רביד, מנהלת השיווק של לאומי-טק.

עוד השתתפו באירוע - עו"ד ג'נט לוי פחימה, שותפה בפירמת עו"ד HFN ולארי אקרמן, סמנכ"ל הכספים של פרויקט תגלית, שהיה מבעלי החזון מאחורי ארגון טק פור גוד.

בורל סיפרה בגאווה וצניעות כי "לפני כמה שנים כשהקמנו את טק פור גוד היו מי שהרימו גבה וחשבנו שאנחנו היפים או סתם מוזרים.

היום אנחנו רואים ששורת רווח כפולה, עסקית וחברתית, היא כבר לא סלוגן אלא ענף שלם בתעשיית החדשנות. אין לי ספק שלפחות חלק מההצלחה אפשר לייחס לכך שמדובר בתחום שיש בו נוכחות נשית בולטת, בוודאי לחלקן היחסי של נשים בכלל בתעשיית ההיי-טק הישראלית". היא הוסיפה ואמרה כי "באופן מסורתי נושא החדשנות החברתית נתפס כמתקשר לזן מסוים מאוד של יזמים שחלק לא מבוטל מזמנם מוקדש לחיבוק עצים ושאר ירקות. אבל התפתחות הסושיאל-טק מאפשרת ליזמיות וליזמים מוכשרים לעסוק ביזמות חברתית בלי לוותר על האפשרות להצמיח סטארט-אפים פורצי דרך ברמה העולמית". 

סיגל אדמוני רביד ניר שמעוני לארי אקרמן עומרי בורל, וג'נט לוי / צילום: כפיר סיון
 סיגל אדמוני רביד ניר שמעוני לארי אקרמן עומרי בורל, וג'נט לוי / צילום: כפיר סיון

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גבי לסטהרצוג פוקס נאמןעדי סופר תאנייוסי אבותמר פטרוליום
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.