הטבח שקטע את חגיגת המשפחה: סב ושני ילדיו נרצחו בחלמיש

המשפחה קיימה אירוע לאחר ארוחת שבת, ובו אירחו הסב והסבתא, כבני 60, את ילדיהם ונכדיהם ואת תושבי ההתנחלות שבבנימין ■ המחבל בן ה-19 התפרץ לביתם במהלך האירוע ופתח במסע הרג - בעוד הנכדים התחבאו עם אמם באחד החדרים

פיגוע דקירה - אילוסטרציה / צילום: רוירטס פיגוע דקירה - אילוסטרציה / צילום: רוירטס
וואלה! NEWS 22.07.2017

 

בפיגוע שאירע אמש (שישי) בהתנחלות חלמיש (נווה צוף) שבבנימין, התפרץ מחבל בן 19 לבית משפחה במהלך אירוע שהתקיים לאחר ארוחת שישי, ורצח בדקירות סכין סב בשנות ה-60 לחייו ושני ילדיו, גבר ואישה בשנות ה-40 לחייהם. סבתם נפצעה באורח בינוני-קשה לאחר שנדקרה כמה פעמים בגבה, ובמהלך האירוע כולו - התחבאו הנכדים יחד עם אמם, אשתו של האח שנרצח, באחד מחדרי הבית. מבית החולים שערי צדק שבירושלים נמסר כי הפצועה נותחה אמש בסמוך להגעתה, היא נמצאת בהתאוששות ומצבה טוב.

המשפחה, שלא מזמן חגגה את הולדתו של נכד חדש - בנו של אח נוסף מלבד השניים שנרצחו - קיימה אירוע נוסף והזמינה את תושבי ההתנחלות לביתה, לאחר הארוחה המסורתית בערב שישי. במהלך האירוע, דלתם הייתה פתוחה לאורחים, והמחבל, עומד עבד א-ג'ליל מהכפר כובר שבאזור רמאללה, נכנס אל הבית - ופתח במסע הדקירות.

במהלך האירוע, אשתו של האח שנרצח לקחה את הנכדים שהגיעו לחגיגה אל אחד החדרים ואלה התחבאו שם, בעודה מזעיקה את הכוחות. לבסוף, חייל שיצא לחופשה בביתו שמע את קולות המצוקה העולים מהבית, נזעק למקום - וירה במחבל דרך חלון הבית.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט קיים הלילה הערכת מצב בהשתתפות בכירי המטה הכללי, ובה הוחלט על מספר צעדים להמשך הפעילות הלילה ובימים הקרובים. במסגרת הערכת המצב הוחלט לתגבר את מספר הכוחות באוגדת איו"ש, בנוסף לתגבור שכבר בוצע לקראת סוף השבוע. מפקד האוגדה תת-אלוף ליאור כרמלי הגיע לזירה ופתח בחקירת האירוע.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה הלילה את הפיגוע ומסר את תנחומיו למשפחה האבלה. לפי ההודעה שפרסם הארגון, "המזכ"ל מגנה את מתקפת הדקירות על משפחה ישראלית בגדה המערבית". בנוסף, קרא המזכ"ל להימנע ממעשים שעלולים להביא להסלמה.

גורם צבאי בכיר אמר הלילה: "זה אירוע קשה. אנחנו מזהים מהבוקר שהשטח מתעורר, פיגוע שלישי על רקע אל-אקצא. קיבלנו הודעה רשמית של אבו מאזן. אנחנו לומדים את ההודעה".

מזוהה עם חמאס

בחמאס בירכו על הפיגוע, ואמרו כי מדובר בתגובה על האירועים במסגד אל-אקצא. מצבו של המחבל מוגדר קשה, והוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקוה. לדברי הגורם הצבאי, המחבל מזוהה עם חמאס, אך אינו מוכר כפעיל בארגון.

כשלוש שעות לפני שיצא לבצע את הפיגוע כתב המחבל בפייסבוק: "אין חיים אחרי מה שקורה באל-אקצא. אני יודע שאני הולך לשם ולא חוזר, לא חוזר לכאן אלא לגן עדן, למות שהידים למען אללה ומסגד הנביא. אנא מכם תסלחו לי, נשמתי עומדת לצאת. אמי אבי ואחיי, אתם שתסבלו לאחר לכתי, תסלחו לי - אני הולך לגן עדן.

"הצוואה שלי או בעצם המילים האחרונות שלי ייקראו: אני צעיר שלא עבר את גיל ה-20, בעל שאיפות וחלומות רבים, ידעתי בעזרת אללה כי חלומותיי יתגשמו, אהבתי את החיים, אהבתי לצייר חיוך על פני האנשים, אבל איזה חיים אלה שבהם נהרגים נשותינו וצעירינו, פוגעים באל-אקצא שלנו ואנחנו ישנים, האם זו לא בושה לנו?

"אתם אלה שנושאים נשק סתם, משתמשים בו רק לחתונות, אתם לא מתביישים מעצמכם? תכריזו מלחמה למען אללה, הם סגרו את אל-אקצא שלנו והנשק שלכם דומם, כל מה שיש לי זה סכין מושחז שכן יענה לקריאת אל-אקצא, בושה לכם אלה שמדליקים מריבות בינינו, שאלוהים ינקום בכם כאשר תתחשבנו מולו. בני הקופים והחזירים, אם לא תפתחו את שערי אל-אקצא, אני בטוח שייצאו אחריי גברים ויכו בכם ביד מברזל, ראו הוזהרתם".

כונן מד"א אהוד אמיתון שטיפל בנפגעים סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. כשנכנסנו לבית ראינו ארבעה פצועים שוכבים כשהם סובלים מפצעי דקירה. שלושה מהפצועים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה, הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים וביצענו בהם פעולות החייאה מתקדמות וממושכות תוך שימוש בתרופות.

"פצועה נוספת כבת 60 שהייתה בהכרה וסבלה מפצעי דקירה בפלג גופה העליון טופלה בשטח ופונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבי"ח שע"צ כשמצבה בינוני-קשה".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
טרוריהודה ושומרוןפיגועפיגוע דקירהרצח
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.