בורסות אירופה סגרו בירידות; סיוע נוסף מקרן המטבע ליוון

התחזקות האירו השפיעה על המסחר ■ סגירה שלילית באסיה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
שירות גלובס 21.07.2017

ירידות שערים נרשמו היום (ו') בבורסות אירופה, על רקע המשך התחזקות האירו מול הדולר. באסיה הסתיים המסחר בירידות שערים.

 

 

הסיפור של היום באירופה היה ההסכמה של קרן המטבע הבינלאומית להעמיד הלוואה נוספת של 1.8 מיליארד דולר ליוון. ההלוואה של קרן המטבע אינה עומדת בתנאי העמדה המסורתית של גרמניה אך בשל התערערות המצב הגיאו-פוליטי בעולם התגמשה גרמניה והסכימה על העמדת ההלוואה ללא קיצוצים נוספים בהוצאות של יוון - מהלך שנועד להרגיע מעט את היחסים הפנים אירופיים.

מניות הטלקום נסחרו בעליות באירופה לאחר שוודפון דיווחה על תוצאות רבעוניות טובות מהתחזיות בעיקר הודות לצמיחה גבוהה מהצפוי בשווקים הספרדי והאיטלקי.

בצרפת מניית הרמס, מותג היוקרה, ריכזה עניין לאחר שהחברה דיווחה כי למרות שהמכירות יהיו נמוכות ביחס למכירות ברבעון המקביל אשתקד, הרווחים יהיו גבוהים.

השבוע אמר יו"ר הבנק האירופי המרכזי (ה-ECB) מריו דרגי שנושא מדיניות ההרחבה הכמותית של הבנק המרכזי (בעיקר מדובר על רכישות האג"ח המסיביות) יכנס לדיונים בסתיו הקרוב, נתון שמעודד את המשקיעים שמעריכים כי לא יהיו זעזועים בשווים בחודשים הקרובים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בורסות אירופהבורסות אסיה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.