קרן הצמיחה Qumra סגרה גיוס של 115 מיליון ד' לקרן השנייה

הקרן מתכוונת להשלים את הגיוס ל-150 מיליון דולר, ועם השלמה זו תנהל הקרן השקעות בסך 250 מיליון דולר: "יכולים לייצר הזדמנות להמשך צמיחה מואצת"

טלי ציפורי 20.07.2017

קרן הצמיחה הישראלית Qumra Capital הכריזה על סגירה ראשונה של 115 מיליון דולר לקרן החדשה והשנייה שלה. הקרן מתכוונת להשלים את הגיוס לקרן ל-150 מיליון דולר בחודשים הקרובים ועם השלמה זו תנהל הקרן השקעות בסך 250 מיליון דולר. המשקיעים בקרן השנייה הם ברובם Family offices מובילים מאירופה ומארה"ב שהשקיעו בקרן הראשונה. הסגירה הראשונית תאפשר ל-Qumra Capital לבצע השקעות נוספות בחברות ישראליות צומחות כבר ברבעון הקרוב.

Qumra Capital הוקמה לפני כשלוש שנים על ידי ארז שחר, בועז דינטי וסיון שמרי-דהן, אליהם הצטרף כסמנכ"ל כספים דניאל סלוצקי שכיהן בעבר כסמנכ"ל הכספים של קרן בנצ'מרק ישראל. שחר ודינטי ניהלו במשך עשור את ההשקעות של קרן ההון סיכון אוורגרין, ומנהלים עד היום את ההשקעות בחברות הפורטפוליו שלה, ביניהן חברת Taboola.

בשלוש השנים האחרונות הובילה Qumra Capital סבבי גיוס גדולים בחברות סטארט-אפ דוגמת Fiverr, Riskified ,AppsFlyer, Jfrog,Signals Analytics, Sweet Inn, Minute Media, ו-EyeView.

"דור חדש של יזמים מוכשרים"

ארז שחר, שותף-מנהל ב-Qumra Capital ציין בהודעתה: "קיים כאן דור חדש של יזמים מוכשרים בעלי חזון ותשוקה לבניית חברות משמעותיות ומובילות שוק. זהו דור שלא ממהר לאקזיטים, בעל ניסיון, סבלנות ואורך רוח לריצה למרחקים ארוכים. אנחנו פוגשים אותם בנקודה בה כבר הוכיחו צורך שוק, התאמה מובהקת למוצר, ואנחנו יכולים לייצר עבורם הזדמנות להמשך צמיחה מואצת באמצעות העמדת הון משמעותי נוסף".

מניתוח חברות הפורטפוליו בקרן הראשונה של Qumra עולה כי בעת השקעת הקרן גיל החברה בממוצע הוא כ-6 שנים, החברות מעסיקות בממוצע כ-120 עובדים, מוכרות בממוצע מעל 17 מיליון דולר בשנה, עם קצב צמיחה של 150% בשנה וההשקעה הממוצעת בהן היא בסכום של 47 מיליון דולר.

עוד מספרת Qumra בהודעתה על שוק ה-Late Stage בישראל, בו היא מתמחה, כי "שוק השקעות הצמיחה בישראל התהווה למעשה בשלוש השנים האחרונות.

ב-2012 כמעט ולא היו השקעות מסוג זה בישראל כשהשקעה ממוצעת בחברות צמיחה עמדה על 13 מיליון דולר - סכום נמוך מאוד יחסית, והסכום הכולל שגייסו חברות צמיחה היה 323 מיליון דולר.

במהלך 3 השנים האחרונות נבנה כאן שוק מהותי כשב-2016 ממוצע גיוס של חברה באותם השלבים עמד על 37 מיליון דולר והסכום הכולל שהושקע בגיוסי צמיחה הגיע ל-1.6 מיליארד דולרים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גיוס הון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.